Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

СНИМКИ НА ДЖИПКИТЕ И ОБОРУДВАНЕТО ИМ
Потребителски аватар
горския
Модератор
Мнения: 3061
Регистриран: 05 фев 2008 00:15
Skype: bistra_121212
ПОЛ: МЪЖ
МПС: W210 2.9TDI
Мазда B 2500 4х4 пикап
Местоположение: Раднево Ст.Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от горския » 21 юли 2018 20:45

А бе момчета,какво правите с тези снимки?Докато стигна до края забравям какво има в началото на снимката! :) Поздрави
Вече остаряхме за да работим,а твърде млади сме за да умираме,значи е време за пътешествия!

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от STEF BMW » 22 юли 2018 10:12

горския написа:А бе момчета,какво правите с тези снимки?Докато стигна до края забравям какво има в началото на снимката! :) Поздрави
Писах и изпращах от телефона, а там нямам програма за намаляне на снимките. Не се съобразих с това. Вече са корегирани. Модерирай на колегата снимките, защото наистина ужасно изглежда в този вид и текста бяга някъде в страни ...

Поздрави. :friends:

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от pegasoto » 24 юли 2018 11:07

STEF BMW написа:...Много благодаря за намесата.
А какъв е резултата? Откри ли проблема?

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от STEF BMW » 24 юли 2018 16:54

pegasoto написа:
STEF BMW написа:...Много благодаря за намесата.
А какъв е резултата? Откри ли проблема?
Нисък волтаж на акумулатора...

Потребителски аватар
marinhaker
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 4361
Регистриран: 04 фев 2008 22:15
ime: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от marinhaker » 27 юли 2018 09:18

горския написа:А бе момчета,какво правите с тези снимки?Докато стигна до края забравям какво има в началото на снимката! :) Поздрави
Оправено е ;)
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от STEF BMW » 04 авг 2018 18:30

Както се казва "крушата имала опашка" та, да споделя от къде дойде EFI-1 на "Априлията" в подробности. :yes:
Предистория: Преди две седмици след близо 3000 км. се завърнах от пътуване в държави на бившата Югославия. Всичко с Италианкта беше като по "мед и масло". НО на последната дестинация, преди да мина на наша територия в столицата на "Босна и Херцеговина - Сараево, хопаднах в час Пик! Път с три ленти пълен с автомобили. В голямото чакане по светофарите, на празен ход, градусите на охлаждащата течност удариха на 110!!!??? Притесних се много защото досега не се беше случвало. На дисплея външната температура отчиташе близо 40- 42С. Отбих и спрях - нямаше какво друго на направя! Мотора изстина и продължих до хотела. На следващия ден пътувайки ми направи впечатление, че волтметъра показваше с няколко идеи по нисък волтаж на зареждане, а именно 13,30V - 13,60V, като преди това не падаше под 14,10V - 14,30V. Прибрах се така. След една седмица запалих мотоциклета и посетих автомивка защото наистина приличаше на "мръсница". Да ама вече волтметъра показваше 12,30V 13,30V. Причините според мен бяха две, прекъсната намотка на генератора или неработещ регулатор на напрежението.
Днес, след замерване установих, че трите фази на 470Амперовия генератор работят защото мултицета покака 20V на двете и 19,5 на третата. Вече беше ясно къде е "опашката на крушата".
Предприех ход с рециклиране в гр. Пловдив.
След като получа релето и го монтирам ще дам отзиви.
п.п. явно и "Mosfet" ... не издържат на огромното натоварване.
п.п.п. защо обаче "Априлията" не е като другите марки мотоциклети с генератори с мощност не повече от 350 - 370А.!!! Е тва ми е въпроса??? :hmm:
Рапорт даден!
Поздрави.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от pegasoto » 05 авг 2018 00:16

Трябваше да ми се обадиш за релето... Релето е правено от Марто (marto_smd) от Пловдив и цялата инсталация е проверявана от него преди около 2 години. Брал съм ги тези ядове много с релето на Априлията :( Мислех, че след последната интервенция по релето на твоя мотор, нещата са закрепени както трябва. Проблема е, че релетата имат температурна защита, която изключва самото реле, за да предпази електрониката. Когато сработи тази защита, нямаме зареждане и трябва да се изчака определено време за да изстине самото реле. Получавало ми се е точно при такава ситуация, каквато описваш - в големи жеги в задръстване. Последно помня, че Марто беше вдигнал температурната граница на релето. На сегашния ми мотор, за да го елиминира този проблем, направи собствен корпус на реле-регулатора и му монтира компютърно вентилаторче за допълнително охлаждане. По светофари в жегите пак пада до около 13V но с първото подаване на газ, веднага вдига до 14.5-14.6.
Не зная къде си пратил релето, но съвета ми е да го пратиш на Марто и да кажеш, че това е моя стария мотор и да искаш да ти направи релето като моето - с вентилатор. Марто знае много добре мотора и какво и как е правено. Утре мога да ти пратя контактите на Марто, ако искаш.

Поздрави,
Иво

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от pegasoto » 05 авг 2018 00:29

STEF BMW написа:п.п.п. защо обаче "Априлията" не е като другите марки мотоциклети с генератори с мощност не повече от 350 - 370А.!!! Е тва ми е въпроса??? :hmm:
По спомени генератора при нас е 470W. Обяснението е логично - мотоциклетът е туърър с доста консуматори. Паралелни два фара - 120 вата, отзад са още две крушки (май по 10 вата). Имаш фабричен изход за запалка на 120 вата! Двигателят е с инжекцион и бензиновите дюзи с помпата си похапват ток. За Капонорда се предлагат оригинални отопляеми ръкохватки като екстра, които също са огромен консуматор. Но, като цяло цялта ел. система в този мотоциклет куца...
Между другото, пак по спомени, при BMW R1100 GS, генераторът е от кола, с ремък, и е около 700W!!

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от pegasoto » 14 авг 2018 14:53

Stan the man написа:Ами от ибей е кабела фирмата е Lonelec с добри отзиви и найстина работи. Софтуера е Tuneecu безплатен, сложих карта на Catfish 2011 има ги в нета предполагам сте чели.
Може ли още малко информация?
Коя версия на TuneEcu използваш? Коя версия на драйвъра за кабела? Какъв Windows, или го правиш през Android?

Миналата година си поръчах китайски кабели - адаптера от буксата на Aprilia към OBD и от OBD към USB. С тях не можах да се закача на лаптопа си. Успях да се закача с ЕЛМ327 през Torque app-a на телефона си. Но така можех само да чета, без да пиша по ECU-то на мотора. След като прочетох, че ти си успял с въпросния кабел, го поръчах и него - това е на Lonelec OBD-USB кабела. Миналата седмица пристигна. Преходника от буксата на Aprilia към OBD-то остана китайския. Тази неделя си играх и не мога и не мога да се закача по никакъв начин към мотора. Пробвах с FTDI драйвера от сайта на Lonelec (който е по-стара версия, има и по-нова), пробвах на 3 различни лаптопа - с Windows 7 и два различни с Windows 8.1. Нем ога нито през емулирания сериен порт, нито през FTDI USB. Пробвах и с ЕЛМ327, но за изненада сега и там не мога да се вържа. Остава проблема да е в китайския преходник, макар че там няма какво да се обърка според мен.
Остава да се вдигна един ден и да дойда до теб с моите кабели и лаптопи и да пробваме да видим къде е проблема. Но преди това, моля те пиши точно как ти успяваш да се закачиш.

Искам да направя няколко неща - първо да сваля температурата, на която се включва вентилатора и по този начин да се опитам да елиминирам ефекта от завирането на антифриза при дълго каране на първа и полусъединител с ниска скорост (сега се включва на 96 или 98 градуса и не може да смогне); да си настроя service лампата да се включва на 7500км, в момента незнайно защо за мен индикира на 5000км; да си подменя горивната карта;

Поздрави,
Иво

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от STEF BMW » 14 авг 2018 19:34

Ами и аз да се наредя с моите мото неволи .
Липса на едната фаза на генератора е проблема със зареждането. Утре разглобявам и изпращам на Мартин да го пренавива.
Поздрави...

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7516
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от lubashki777 » 14 авг 2018 20:42

Ами нали уж го мериха и всичко беше наред с фазите бре... :hmm:
NISSAN FOREVER!!!

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от STEF BMW » 14 авг 2018 21:09

lubashki777 написа:Ами нали уж го мериха и всичко беше наред с фазите бре... :hmm:
С моя китайски "фазомер" ... това е положението ...

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от STEF BMW » 15 авг 2018 17:28

След извършена трапанация на генератора и оглед, едната намотка беше нагоряла и с оголен проводник ... Без лаково покритие.

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7516
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от lubashki777 » 16 авг 2018 07:37

И сега...Мартин от Пловдив с релетата не знаех, че пренавива и генератори... :hmm:
И дали ще стане както трябва... :hmm:
NISSAN FOREVER!!!

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord

Непрочетено мнение от STEF BMW » 16 авг 2018 18:00

Пратих на Мартин моето "Mosfet" реле за преработка, но се оказа, че същото е здраво и няма нужда от преправяне. Да, ама що не зарежда. Купих нов истински мултицет и замерих отново фазите и се изненадах когото уреда отчиташе съвсем други стойности. Едната фаза липсваше тотално. Чакане една седмица и Мартин ми изпрати моето и още едно негово с три години гаранция ... реле. Е то хубаво, ама вече имах две работещи релета и един не работещ генератор. Набързо спасих един приятел с правеното реле и си възстанових парата и оствих "Mosfet"-а ... ми уж по истинско де. Звъня на Мартин и го питам ще ми пренавие ли генератора и кага да му го пратя, като в същото време вече разглобявах. Отговора беше, че заминава в командировка и може да отреагира не по рано от 02.10.2018г. Е ама лятото ще свърши до тогава пък аз имам мотор, ама в гаража.!?? Ха сега де!? Ами набавих си ползван генератор и днес го получих по спедитори, монтирах го и замерих фазите ... всичко беше ОК. Започна се едно запояване на регулатор и генератор, като в крайна сметка на уреда на таблото отчете волтаж 13,90 - 13.94, а на мултицета забит на акумулатора е 14,00 - 14,20?.
п.п. въпросният "Mosfet" е нож с две остриета. Не грее, ама товари генератора и резултата е този от снимките по долу. :this:
Рапорт даден.
Поздрави.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Отговори

Върни се в “ПРЕДСТАВЯНЕ И СРАВНЕНИЕ НА МАРКИТЕ ДЖИПОВЕ И ТЯХНОТО ОБОРУДВАНЕ”