Старата срещу новата "спътница"

СНИМКИ НА ДЖИПКИТЕ И ОБОРУДВАНЕТО ИМ
pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Старата срещу новата "спътница"

Непрочетено мнение от pegasoto » 28 ное 2015 18:46

След като вече имам достатъчно навъртяни километри на новата "спътница", Тойотата (viewtopic.php?f=17&t=3355), ще се опитам да я сравня със старата "спътница", Нисана. Това сравнение ще бъде през призмата на това, какво имам аз като изискване и за какво ползвам такъв автомобил:
  • - дълги пътувания извън страната 10К+ километра до екзотични места, в повечето случаи до които се стига по лош асфалтов път
    - каране ден или два по не трудни черни пътища
    - каране в пустини
    - комфортно придвижване по пътищата и магистралите в Европа с до 120-130км/ч и добра динамика
    - добра возия, да не изморява на дълъг път, след 1000+км на ден да не се чувствам като парцал
    - максимално опростени големи бензинови двигатели
    - сравнително големи багажници
Не претендирам нито да съм достатъчно изчерпателен, нито технически грамотен на високо ниво. Надявам се да е интересно и полезно.

Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 150HP, 5-speed manual, part-time 4x4, LSD
Изображение

Toyota Land Cruiser UZJ100 4.7 V8 VX 235HP, 4-speed auto, full-time 4x4, rear diff locker, първа генерация (1998-08.2002)
Изображение


Ранг в семейството на производителя:
Nissan: Pathfinder R50 стои в СУВ сегмента, по-висок клас от него в гамата на Nissan е Patrol.
Toyota: Land Cruiser 100 e флагмана на Тойота, т.е. най-високия клас автомобил в този сегмент, произвеждан за времето от Toyota. VX, каквато е моята, е с най-високото ниво на оборудване за модела.

Придобиване на вторичния пазар:
Nissan: Неколкократно по-евтина за покупка. Европа не е основния пазар, за където този модел е правен, но въпреки това има повече налични бройки.
Toyota: Доста скъпа цена за 10+ годишен автомобил. Бензиновите версии са редки в Европа и е трудно да намериш читава бройка на изгодна цена.

Двигател и скорости:
Nissan: Шест цилиндров V-образен двигател, с обем 3300 кубика, 150 к.с., 271 Нм. Много прост и безпроблемен двигател. Изисква само редовна смяна на масло. Първите години го карах с масло 10W-40, в Близкия Изток с 15W-50, последните 2 години с 5W-40. Купих колата на 158K километра, карах я 7 години до 280К, когато я продадох, в момента е на 300К+ км и двигателя е безгрешен. Изключително икономичен за поддръжка двигател - събира по спомени около 3.5 литра масло с филтъра. Никой не може да повярва за истиността на тази цифра, но е факт, че мотора събира масло колкото една малолитражка. Смяната на свещта на 6-и цилиндър е малко по-трудно и изисква по-дълъг ключ. В много сервизи си спестяват смяната й поради тази причина. Двигателя е с два катализатора (по един на всяка банка на V-то) и 4 ламбда сонди (по една отпред и отзад на всеки катализатор) - много скъпа система за ремонт. Факта, че е с по две ламбда сонди на катализатор, прави почти невъзможно премахването му и подмяната му с резонаторно гърне - ECU-то си търси съответните стойности от втората мабда сонда.
Модела се предлага с автоматична 4-степенна кутия и ръчна 5-степенна, моята беше ръчка. За тези години/километри никакви проблеми, направил съм 2 смени на маслата навсякъде - скорости, раздатка, диференциал. Колата на 300К+ километра е все още с оригиналния съединител, като собственика, от който аз я купих, я беше ползвал да дърпа ремарке с кон в Германия.
С тази окомплектовка колата се движеше прекрасно, от 0 до 90 беше доста пъргава, предвид теглото й, лесно поддържаше 120-130км/ч дори натоварена. Над 90км/ч нагоре ускоряваше по-мудно и в последните години, когато автомобилите станаха доста динамични, изпреварването при по-висока скорост не беше толкова безпроблемно. Но набереше ли километри, лесно ги поддържаше. Поемаше от ниски без никакви проблеми с минимално подаване на газ.
Toyota: Осем цилиндров V-образен двигател, с обем 4700 кубика, 235 к.с., 434Нм. Кара се с 5W-30 масло, последните 2 смени сложих 5W-40. За момента също безпроблемен двигател, вече на 270К км. Доста по-скъп за поддръжка. Изисква 6.8 литра масло с филтъра плюс 8 скъпи иридиеви свещи. Изисква инспекция и/или реглаж на клапани на всеки 9 години или 80К км. Запушват се маркучите/отдушниците на ЕГР-а и започва да сълзи масло от капаците на главите. Малко по-шумен, но притежаващ много мощност двигател с доста сила в ниските. Положението с катализаторите и ламбда сондите е същото.
Скоростите са автоматични, 4 степени, много надеждни. Майстори, които са се завирали под колата, казват че кутията е с размер на автобусова, т.е. преоразмерена. Лошото е че е стара генерация и е мудна. Управлението на автомата е в отделен модул от ECU-то и това забавя с още някаква степен работата му. При кик даун се усеща леко замисляне преди да се изстреля колата. В следващата генерация ТЛК 100 автомата е 5-степенен, с управление от ECU-то, доста по-отзивчив и с малко по-нисък разход. Въпреки това колата има излишъци от мощност и вървене. По нищо не остъпва на съвременните коли като вървене, изпреварването е песен. На светофари съвсем лесно можеш да се дърпаш с другите коли, въпреки размерите и теглото на крузера. Автомата е малко по-шумен. С тази окомплектова двигателя е адски разтоварен - с 100км/ч е точно с 2000 оборота.
Автомата е много удобно нещо за:
  • - градско шофиране - няма постоянна работа със скоростния лост, отедлно в задръстване колата пълзи сама, без подаване на газ
    - каране по черно - мислиш само за траекторията на движение, не трябва да мислиш на коя скорост да подходиш към по-трудна секция
    - при такава тежка кола, особено натоварена няма никакво лашкане при превключване на скорости, най-вече в града или по черно
Автомата не ми харесва, защото:
  • - изяжда от мощността на колата
    - нямаш пълен контрол върху поведението на колата
    - трябва да се грижиш за още един скъп агрегат в колата
    - колата има по-висок разход
Все още лично за себе си не мога да прецена дали автомата или ръчката ми харесват повече.

Окачване:
Nissan: Независимо отпред, цял мост озад. Макферсони отпред, пружини с амортисьори отзад. Доста добро поведение на пътя и извън него със заводското окачване. Доста мека, но стегната возия. Поради експлоатацията от предишния собсвтеник, а може би и времето им беше дошло, на 180К км подмених тампоните на 4-те задни надлъжни щанги с полиуретанови. Сложих Dobinsons пружини отзад и отпред +2 инча, Dobinsons амортисьори оттзад и KYB отпред, фланци +35мм. Возията се втвърди доста за сметка на поведението на пътя. При натоварена кола, окачването работеше както трябва, и беше приятно, при двама човека с не много багаж беше на границата на некомфорта - доста твърдо. Ако пак трябва да избирам, биx заложил на оригинални тампони отзад и KYB пружини и амортисьори навсякъде, без лифт. Дори стокова, колата е доста проходима и не бих жертвал комфорта, когато пътувам сам. Като цяло липсват много варианти за тунинг.
Гумите са стандартно 245/70R16 - популярен размер и избор голям от марки и модели.
Toyota: Независимо отпред, цял мост озад. Стоково колата е с хидравлично окачване - торсиони отпред, пружини отзад и 4 хидравлични амортисьора. Много удобно и комфортно поведение на пътя с доста възможности за настройка, както във височина, така и в твърдост. За жалост това е съпътствано с доста скъпа електроника и за поддръжка и за ремонт, която във времето дава ядове и е ненадеждна. Моята кола е със заменено оригинално окачване с пружини и торсиони ОМЕ +1-1.5 инча и амортисьори Koni Raid, с възможност за регулиране. Много добро поведение на пътя и извън него. По-мека и комфортна возия в сравнение с Нисана. Малко повече люлеене в завои, може би заради покривната палатка (65+ кг) и амортисьорите, които са на средната от 3 степени на твърдост.
Гумите са стандартно 275/70R16 - много непопулярен размер и избора е доста ограничен.

4х4:
Nissan: Парт тайм 4х4, с LSD отзад, автоматични хъбове отпред. Доста добро поведение и никога не съм имал проблеми с нищо. Задължителна навременна смяна на маслото в задния диф с такова за LSD. Включването на 4х4 става посредством лост и може да се случва в движение и позволява скорост до 80км/ч. Понякога автоматичните хъбове не зацепват веднага и трябва малко движение напред или назад. Задницата е лека и в завои на мокър/хлъзгав път само на задно е склонна да поднася. За да се включат бавни, трябва да се спре и с натиснат съединител да се превключи посредством малкия лост.
Toyota: Фул тайм 4х4, фабричен заден блокаж. Добро и сигурно поведение на пътя благодарение на фул тайма. Централния блокаж е електрически, посредством бутон на централната конзола и може да се активира в движение. Също не винаги зацепва от първи път, може да трябва леко напред или назад да се мръдне колата. Бавните се включват посредством лост, при спрял автомобил и автомата на N. При бавни автоматично се заключва и централния диф. Има добре известен мод "7 pin", който позволява бавни с отворен централен диф. Задния блокаж е електрически, посредством врътка на лявата конзола под волана. При бавни автоматично се изключва ABS-а. Добре известно слабо място на Ланд Крузерите e този заден блокаж. При нередовно използване актуатора клеясва и не може да блокира. Когато докарах моята кола, имах този проблем, отворихме го и оправихме. Сега, 8-9 месеца и 30К км по-късно мисля, че пак имам същия проблем. Целия механизъм е около 800-900лв от Люцкан. Като цяло доста по-скъпа и комплицирана система при Тойота, която все още не зная дали се оправдава.

Спирачки:
Nissan: Дискове отпред, барабани отзад, ABS. Много добри стокови спирачки, никога не съм предполагал, че кола с такива килограми и габарити може да спира по този начин. За времето, в което беше при мен съм сменил 2 пъти дискове и накладки, като не съм слагал най-скъпото и марково на пазара, и никога не съм имал никакви забележки относно спирачките.
Toyota: Дискове отпред, дискове отзад с вградени барабани за ръчната, ABS. Доста по-слаби стокови спирачки. Много собственици се оплакват, че колата не спира добре. Няма кантар за отзад, спирачното усилие се регулира автоматично. Заради автомата е наложителна по-честа смяна на накладки.

Купе и екстериор:
Nissan: Унибоди със съответните плюсове и минуси. Около 1900 килограма тегло. Купето е дълго, но не високо, което се усеща в багажника и на задната седалка. Когато колата е спряна не на равно място купето се усуква и съм имал случаи капака на багажника да не се затваря мазно и прецизно, но въпреки това е безпроблемно. На покрива има надлъжни жлебове и фабрични напречни греди, дори Thule греди се слагат и махат с натискането на бутон. Предните фарове са с големи рефлектори със стъкла отпред и масовите H4 крушки. Дори с обикновени крушки фаровете дават доста добра светлина. Няма фабрични фарове за мъгла отпред. Калниците ръждясват под пласмасовите вежди - мосов проблем. Предните и задните брони са никелирани и също ръждясват лошо. В Щатите е имало recall за автомобили, на които са ръждясвали самите купета, там където е захвата на предните амортисьори. Капака на багажника е с отваряемо стъкло с ключ - много удоба екстра, за когато багажника е натъпкан догоре.
Toyota: Тойотата е на рама, пак със съответните плюсове и минуси. Около 2300 килограма. Огромно купе, откъдето и да го погледнеш, при все че слизам от друг джип. Доста по-тежка кола, което се и усеща. При карането е все едно като голям бус и по-малък камион, ако не взимаме предвид мощността. На покрива има надлъжен рейлинг, който изисква непречни греди тип лапи, които пък са доста по-времеемки за монтаж/демонтаж. Предните фарове не са цвете за мирисане, особено късите. Общ рефлектор, разделен на две секции една над друга - къси отгоре и дълги отдолу. Дългите са ОК, но късите са зле. Фабрични фарове за мъгла в предната броня. Капака на багажника е от две врати, отварящи се вертикално (едната нагоре, другата надолу) - удобно когато има доста багаж. За съжаление горната врата има склонност да ръждясва в долната си част - известен проблем на колата. Лошото е, че малко собственици знаят, че Toyota дават 12 години гаранция на купето за ръжда и могат да подменят цялата врата гаранционно. Аз ще трябва да се боря с проблема, предишния собственик е можел да го подмени гаранционно няколко месеца преди да продаде колата.

Конвертиране на газ:
Nissan: Абсолютно никакви проблеми. На 170К километра поставих газов инжекцион Stefaneli с 90 литрова бутилка (около 80 използваеми) в багажника, зад задните седалки. Правил съм редовна смяна на двата газови филтъра на всеки 15-20К км и едно рециклиране на изпарителя. На около 240К км в рамките на 2-3 месеца последователно изгоряха всичките газови инжектори и бяха подменени с нови. При добра настройка, не се познава дали колата върви на газ или бензин. За 7-те години експлоатация и около 85К км на газ средния разход беше 16.3 литра на 100км. На бензин колата дава разход около 13. Газовата бутилка в купето е недостатък когато искаш да свалиш задните седалки и да вкараш нещо дълго и обемно.
Toyota: Бих казал също безпроблемен двигател на газ. Моята кола е с поставен газов инжекцион Prins още докато колата е била на 40К км, гаранционна. Много собственици в Англия се оплакват от газта, клапаните прегаряли, трябвало да се монтират системи за мазане на клапаните при работа на газ и пак имали проблеми. Според мен всичко идва от добрия монтаж на читав газов инжекцион и още по-важно последвалата настройка. Ако сместа е бедна - ще има проблеми. Моята кола е живият пример - около 220К км на газ без ядове засега. Ядовете ми започнаха, когато трябваше да търся кой да обслужва Prins-a в България. Това е скъпа система и съответно в Бг непопулярна. След като ми обслужиха системата - смениха филтри и рециклираха изпарителя, започна да ми дава грешка на една от задните ламбда сонди. Ламбда сондата работи (проверено) и грешката е само на газ, т.е. най-вероятно не може човека да настрои инжекциона добре след рециклирането на изпарителя. Заради това най-вероятно ще подменя цялата система с газов инжекцион, който е познат в България и има кой да го обслужва. Разхода на газ при мен е средно за около 25К км около 20.5 литра на 100. При висока скорост се качва стремглаво. Разхода на бензин е около 16.5-17 литра на 100 средно. Бутилката е поставена на мястото на резервната гума и събира около 72 литра. Мога да ползвам целия обем на багажника, когато ми се налага, иначе резервната гума е в багажника, облечена за да не цапа. Недостатък на този монтаж е, че има едни константни килограми, които са зад задния мост и малко или много влияят.

Интериор:
Nissan: Интериор като за джип от по-висок клас за времето си. Има всичко необходимо за комфортно пътуване - кожен салон, предни електрически седалки с подгряване, много добър климатроник (дигитално управление), 4 ел. прозореца, ел. огледала с подгряване, ел. шибидах, по два сенника за шофьора и пътника отпред, подпора за ръка, падаща от средната задна облегалка, поставки за чаши за задните пътници, 4 тонколони с два туитъра в предните странични колонки, електрическа автоматична антена. За Европа се продава с double-DIN CD плеър/касетофон Sony. Фабричен компас над огледалото за задно виждане. Предлага се като аксесоар от Nissan решетка между задните седалки и багажника. Няма филтър купе, може да се монтира, но трябва изрязване на пластмасов капак. Задната седалка е не толкова комфортна - тъй като купето не е много високо и колената стоят малко по-вдигнати от удобното. Като цяло купето вътре се усеща като на голямо комби и е доста добре обезшумено.
Има луксозна вариант на джипа от премиум сегмент на Nissan - Infiniti QX4, абсолютно същата кола, с по-луксозен интериор.
Toyota: Интериор като за джип от премиум клас за времето си. Има всичко необходимо за комфортно пътуване - кожен салон, предни електрически седалки с подгряване (дори лумбалната опора е електрически регулируема), климатроник (бутоните за управление са аналогови, на Нисана е по-добър :) ), 4 ел. прозореца, ел. огледала с подгряване и ел. прибиране, ел. шибидах, по два сенника за шофьора и пътника отпред, огромна жабка между двете предни седалки, подпора за ръка, падаща от средната задна облегалка, поставки за чаши за задните пътници, 4 тонколони с два туитъра в предните странични колонки, електрическа автоматична антена за радиото (може и ръчно да се регулира по височина посредством 2 бутона), ел. управление на волана в 4 посоки посредством джойстик (ако работи). Продава се с 1-DIN касетофон. Няма компас, не се предлага се като аксесоар от Тойота решетка между задните седалки и багажника. Няма филтър купе, може много лесно да се монтира като се поръчат необходимите части от аналогичния модел Lexus. Задната седалка е много комфортна и трима човека пътуват комфортно. Купето вътре е огромно и място има отвсякъде в излишък, доста добре обезшумено. Има вариант за трети допълнителен ред седалки. Модела се предлага или с печка за задните седалки, с контрол и отпред и отзад или с втори климатроник за отзад, при 7-местния вариант. Има круз контрол - много полезна екстра за магистрално каране, която на всичкото отгоре дава и по-нисък разход на гориво. Таблото зад волана освен стандартните индикации, има волтметър и показател за налягането на маслото в двигателя. Багажника е огромен и в калниците има 3 огромни ниши/боксове.
Има луксозен вариант на джипа от премиум сегмента на Toyota - Lexus LX470, абсолютно същата кола, с по-луксозен интериор.

Обобщение:
Nissan: По-евтина кола и за покупка и за последваща поддръжка, естествено държи и доста по-ниска цена на вторичния пазар. Модела не се налага, незнайно защо от Нисан, и не е толкова популярен и съответно няма почти никакви варианти за тунинг на каквото и да било по колата. Информацията по форумите дори и да я има не е толкова лесна за намиране. Доста по-лек автомобил, но и товароносимостта му е по-малка. Много надежден и безпроблемен автомобил. Сравнително рядък модел. Няма избор на двигатели, тази генерация се предлага само с бензинов 3.3 двигател, 150к.с. за Европа и 170к.с. за Щатите и Канада. Може да се избира между ръчна или автоматична скоростна кутия.
Toyota: Много по-скъпа кола и за придобиване и за поддръжка. Много по-мощна кола, много по-голямо купе и отвън и отвътре, съответно по-тежко. Много популярен модел в Щатите и Австралия и съответно наличен тунинг за каквото се сетиш, информация също бол. Бих казал също, че е доста надежден и безпроблемен автомобил, просто е малко по-висок клас кола и собственика трябва да се грижи и поддържа повече неща. Избор на двигатели има между бензин и дизел, и докато при дизела скоростната кутия може да е или ръчна или автомат, при бензина е само автомат. Тойотата е доста респектираща по пътищата с размерите си, а в Бг и заради сегмента в който е позиционирана (като цена и марка/модел) и хората ме гледат с други очи - нещо което ме дразни адски много.



За момента дори лично за себе си не мога да си отговоря на въпроса коя кола предпочитам. И двете коли вършат перфектно работата си. Нисана е някак си един незабележим, но пък е адски непретенциозен и доста подценен автомобил, а той дори в стоков вариант е с много големи възможности и за цената си предлага много. Тойотата от друга страна пък е адски популярна, но пък ми се струва, че е малко надценена. Има доста модули и агрегати, които са с по-сложни и комплицирани управления и дори да датат фира, няма да те оставят на пътя, но изискват съответната поддръжка. Лично може би клоня много леко повече към Нисана (първа любов :) ). В крайна сметка колата е все пак само средство за придвижване и лично аз нямам за цел да си вдигам самочувствието на базата на това каква кола карам (нищо лично към тойотаджиите, в момента и аз съм такъв :) ). Просто за драстично по-малка сума, от такъв Нисан получаваш не много по-малко в сравнение с Тойотата. Ако трябва да съм искрен, бих избрал следващата генерация Nissan Pathfinder R50 с 3.5 двигателя. Купето е същото, вече 220 коня, раздатка с режими за фул тайм или парт тайм, отново с LSD отзад, ноооо... същото купе и същите проблем с ръждата по веждите, единствено броните са вече пластмасови.

Това е от мен. Ако съм пропуснал да пиша за нещо, което ви интересува, питайте и ако мога ще отговоря.

Потребителски аватар
slavin
Модератор
Мнения: 3490
Регистриран: 18 ное 2008 00:06
ime: Славин
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Старата срещу новата "спътница"

Непрочетено мнение от slavin » 28 ное 2015 21:33

Свалям шапка за изчерпателната и обобщена информация. Компетентно мнение на човек с подобаващо наблюдение и върху двете машини.

Потребителски аватар
mi6emorkov
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 1189
Регистриран: 03 фев 2012 16:01
ime: Борис
Skype: bpetrov67
ПОЛ: МЪЖ
МПС: опел фронтера б
Местоположение: Стара Загора

Re: Старата срещу новата "спътница"

Непрочетено мнение от mi6emorkov » 29 ное 2015 02:13

Браво !!! На един дъх изчетох това сравнение ! Много полезна тема ...и много професионално написано !!!!! :good: :bravo:

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7516
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Старата срещу новата "спътница"

Непрочетено мнение от lubashki777 » 29 ное 2015 08:28

И на мен ми беше страшно интересно, особено като знам, че разгледаш и тестваш джиповете в посока експедиционен офроуд и дълги пътешествия, което за мен е още по-ценно, защото и моята експоатация е подобна.
Благодаря за обективното и подробно сравнение.
П.П.От кога им разправям на Тойота-джиите, че марката е малко...прехвалени ягоди на моменти, ама не вдяват... :fool2:
Ивка ... :thankyou:

П.П.Ще се радвам, а и не само аз, да ни...разкажеш за първото пътешествие на Тойотата
Поздрави!
NISSAN FOREVER!!!

Потребителски аватар
mi6emorkov
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 1189
Регистриран: 03 фев 2012 16:01
ime: Борис
Skype: bpetrov67
ПОЛ: МЪЖ
МПС: опел фронтера б
Местоположение: Стара Загора

Re: Старата срещу новата "спътница"

Непрочетено мнение от mi6emorkov » 29 ное 2015 09:38

lubashki777 написа:И на мен ми беше страшно интересно, особено като знам, че разгледаш и тестваш джиповете в посока експедиционен офроуд и дълги пътешествия, което за мен е още по-ценно, защото и моята експоатация е подобна.
Благодаря за обективното и подробно сравнение.
П.П.От кога им разправям на Тойота-джиите, че марката е малко...прехвалени ягоди на моменти, ама не вдяват... :fool2:
Ивка ... :thankyou:

П.П.Ще се радвам, а и не само аз, да ни...разкажеш за първото пътешествие на Тойотата
Поздрави!
Любаче , чакай да се събуди Марин..... :lol: :lol:

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7516
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Старата срещу новата "спътница"

Непрочетено мнение от lubashki777 » 30 ное 2015 07:57

Няма страшно Борка, то за неговата сигурно не важи...нали е ..."Уникална"... :grin:
NISSAN FOREVER!!!

Потребителски аватар
marinhaker
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 4361
Регистриран: 04 фев 2008 22:15
ime: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Старата срещу новата "спътница"

Непрочетено мнение от marinhaker » 30 ное 2015 09:16

Много полезна тема!
А за Любака, само може да завижда, че няма тойота ;)
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски

Потребителски аватар
Yaro
Мнения: 5
Регистриран: 11 ное 2011 11:15
ПОЛ: МЪЖ
МПС: TLC HDJ80

Re: Старата срещу новата "спътница"

Непрочетено мнение от Yaro » 30 ное 2015 15:33

Интересно е да се прочете твоята гледна точка в случая, Иво, макар, че по начина по който си написал сравнението ще излезе, че Тойота е излишно скъп автомобил. Сравняваш малко ябълки и череши да не кажа друго, което ще обиди почитателите на Нисан в случая. :-) Все пак това Нисанче е лека кола със заварени по пода окачване и други неща (като при Лада Нива), а тази Тойота е от тотално друг клас 4х4 автомобил. Общото между тях е, че и при двете има понятието 4х4.

А ако трябва да сме съвсем коректни, е добре да отбележим, че в класа си, ТЛК 100 е скъп за придобиване автомобил, като за това има ясни причини, но в класа си, тази Тойота съвсем не е скъп за поддръжка джип. Прост пример - избери Г-класа или Рейндж Ровър от годините на твоята Тойота и да сравним, все пак това са съизмерими автомобили и ще се изненадаш приятно колко стокови, както и тунинг решения при теб са лесни и достъпки като цени и решения. Няма да ти предлагам да избереш Patrol Y61 с TB45 или TB48 двигател, защото такъв в Европа няма да намериш.

Последно - малка корекция - бензините при тези коли не са куплирани само с автомат, има и ръчки кутии, но само в комплектация с 1FZ (4.5).

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Старата срещу новата "спътница"

Непрочетено мнение от pegasoto » 30 ное 2015 16:09

Ще напиша нещо, което може би не съм описал добре и не е ясно. Това сравнение е чисто и просто от гледна точка на това как и за какво ползвам аз една такава кола. За други собственици, които имат дори съвсем малко по-различни изисквания към джипа, моето мнение и наблюдение, може да е тотално грешно.
Тойотата ми и бившия ми Нисан са различна категория коли и сравнение 1:1 най-малкото не би било коректно. Затова още в първите няколко изречение на сравнението бях описал под какви критерии сравнявам двата автомобила.

Alekhine
Мнения: 1
Регистриран: 24 юли 2018 20:31
ПОЛ: МЪЖ
МПС: w126,e30

Re: Старата срещу новата "спътница"

Непрочетено мнение от Alekhine » 24 юли 2018 20:40

pegasoto написа:Ще напиша нещо, което може би не съм описал добре и не е ясно. Това сравнение е чисто и просто от гледна точка на това как и за какво ползвам аз една такава кола. За други собственици, които имат дори съвсем малко по-различни изисквания към джипа, моето мнение и наблюдение, може да е тотално грешно.
Тойотата ми и бившия ми Нисан са различна категория коли и сравнение 1:1 най-малкото не би било коректно. Затова още в първите няколко изречение на сравнението бях описал под какви критерии сравнявам двата автомобила.
Здравей колега, изчетох темата за новата спътница и тази и оставах очарован от детайлния отчет който давате и любовта към техниката ви. Искам да помоля ако е възможно да направите едно сравнение между Нисана и Тойотата вече 3 години по-късно и да кажете от коя сте повече доволен, коя сте ремонтирали повече и коя ви е по насърце така да кажем. Питам понеже адски много ми харесва Патфайндъра след фейса R50 модела, а и някои от Тойотите например 120, но цените на вторите са х2 и се чудя заслужава ли си двойната цена и като цяло дали ще се "прецакам" ако взема Нисанчето. Палаткаджия и рибар съм, затова ще се ползва колата. :)

Поздрави,

Николай.

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Старата срещу новата "спътница"

Непрочетено мнение от pegasoto » 04 авг 2018 23:59

Alekhine написа:Искам да помоля ако е възможно да направите едно сравнение между Нисана и Тойотата вече 3 години по-късно и да кажете от коя сте повече доволен, коя сте ремонтирали повече и коя ви е по насърце така да кажем.
Здравейте,
Сега виждам, че сте писали. Съжалявам за забавянето, ще ви отговоря следващата седмица.
Поздрави,
Иво

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Старата срещу новата "спътница"

Непрочетено мнение от pegasoto » 12 авг 2018 18:17

Alekhine написа:Искам да помоля ако е възможно да направите едно сравнение между Нисана и Тойотата вече 3 години по-късно и да кажете от коя сте повече доволен, коя сте ремонтирали повече и коя ви е по насърце така да кажем.
Привет Николай,
Както е писано и по-нагоре в темата, двата автомобила са от съвсем различна категория и прякото им сравнение не би било дотам коректно. Второ, всичко зависи от конкретните екземпляри на двата модела. Аз съм имал по един от двата и това не може да даде добра статистическа извадка за проблемите им, какво е остаряването на детайлите/агрегатите им в годините и т.н. Трето, всичко опира до личните предпочитания - какво е финансовото състояние на купувача, за какво ще се използва колата и т.н.

Когато си сменях стария Нисан, фейслифтовия R50 ми беше първа опция. Купето е същото, с дребни козметични промени отпред и отзад. Беше ми напълно достатъчно като размери и комфорт. А плюсовете спрямо стария са много - нов, много по-мошщен двигател (старият е слаб за купето, за днешно време), по-добра раздатка и т.н. Основните проблеми са 3 лично за мен:
1. Почти никакво предлагане на европесйкия пазар.
2. Купето гние, ама много! Веждите на калниците, праговете... Това беше основната причина, която ме отказа от него.
3. Никакъв готов тунинг - моделът е малко екзотичен и няма почти никакви готови неща, ако искаш да надграждаш в някаква посока. Макар че за риболов и излети не ти трябва нищо друго, освен добри гуми.

От това, което съм наблюдавал по авто-пазарите в Европа, читава 120-ка би трябвало да е повече от два пъти по-скъпа. Говоря за бензинова. Дизеловите, не ги познавам добре - единственото, което зная е, че много собственици се оплакват от дюзите. Тойотата (120-ката) е масов автомобил в Европа, има я и по авто-моргите и снабдяването с части не е проблем. Специално 120-ка доста хора си накупиха втора употреба от Гърция. Там ръжда няма, не са на много километри. Но пак - всичко опира до конкретен екземпляр.

От дистанцията на времето, т.е. ако днес трябва да направя избора отново - бих взел Нисана. Ще е много трудно да се намери купе, което да не е с тръгнала ръжда, но автомобилът е доста по-евтин и непретенциозен за поддръжка. Това е с условността, че фейслифтовия R50 e с друг двигател, друга раздатка. Моят беше с ръчни скорости, които са достя редки, а фейслифтовия е само с автомат. Но пък раздтакта се слага в следващия Pathfinder и не съм чел за проблеми. Двигателя го има в Murano и в спортния Z350 и за мен е много добър. Предвид, че автомата е от старата генерация, там също не бих търсил поводи за притеснение... След като бях в Памир и обиколих половината от Близкия Изток с Тойотата, бих казал, че там, където съм минал с нея, щях да мина и с Нисана. Там, където закъсах с нея, щях да закъсам и с Нисана, с разликата, че с него щяха вероятно да ме извадят по-лесно (по-лек е).

Аз си обичам МПС-тата. От тази гледна точка не мога да кажа кой ми е повече на сърце. Освен това със всичките съм пътувал на страхотни (за мен) места и съответно ми навяват много приятни спомени. Ако имаш конкретни към някой от автомобилите въпроси, питай ме и ако мога, с радост ще ти отговоря. Но така зададен въпроса е много раздут и некоректен за отговор.

Поздрави,
Иво

Отговори

Върни се в “ПРЕДСТАВЯНЕ И СРАВНЕНИЕ НА МАРКИТЕ ДЖИПОВЕ И ТЯХНОТО ОБОРУДВАНЕ”