Новата спътница

СНИМКИ НА ДЖИПКИТЕ И ОБОРУДВАНЕТО ИМ
pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 08 юли 2019 12:59

pegasoto написа: От доста време при заключване на междинния диф, лампата на таблото не ми индикираше. Причината се оказа в датчика на раздатката. С годините по крачетата му се натрупва маслен филм и не може да прави добър контакт. Танко не успя да го съживи с пръскане и раздвиждане и съм поръчал нов. Всъчщност, на раздатката са три датчика и според Танко, е добре да сменя и останалите два, за да нямам драми за в бъдеще. Та, поръчал съм ги и тях. Докато тествахме дали изобщо заключва дифа, видяхме нещо странно. Тази 100-ца е с фул-тайм раздатка и с блокаж на междинния диф. При включване на бавни, автоматично би трябвало да блокира междинния диф. И 99% съм сигурен, че точно такова е било поведението на колата ми досега. Има добре известен мод на едно от релетата, който променя това поведение, така че да може да се кара на бавни с отворен централен диф. Да, ама днес при включване на бавни, междинният не се заключваше... Това е по-доброто поведение на колата, защото така имам пълен котрол какво да правя и мога да избирам различни режими. Но, както писах, 99% съм сигурен, че преди колата не беше с такова поведение. Та, това ще го видим следващия път, когато сменим и трите датчика на раздатката.
Проблема е окончателно решен. Първо пробвах със заместители на FAЕ, които Люцкан ми предложи. След монтажа им се оказа, че нито един от тези ФАЕ-та не работи и заминаха директно в коша!!! Поръчах оригиналните и за пореден път се убедих, че евтиното излиза скъпо!!!

двата са еднакви, на цена 75.6лв/бр :
Изображение

Третия е 50-60лв, но го бяхме сменили още предходния път и съм загубил снимката му и парт номера.

При операцията с каретата Танко ми беше споменал, че едни метални семеринги на предните главини са в много лошо състояние и е хубаво да се сменят. Не го мислих много и реших да ревизирам основно предни и задни главини - абсолютно всичката карантия по главините отпред и отзад. Отпред бях правил упражнението само от едната страна, тъй като при закупуването на колата бях уверен, че от другата е правено съсвем малко преди продажбата. Предвид терените, където съм карал колата последните 60-70К км, реших да си вържа гащите и всичко да е сменено с ново, за да си осигуря безпроблемни бъдещи километри. Отзад всичко беше оригинално на 330К км и 17 години - мисля му беше време, независимо, че нямаше никакви симптоми за проблеми.

Ето снимка на основните неща за оптред:
Изображение

Всичко, поръчах оригинално, освен лагерите, които купих оттук:

Комплект лагери за отпред (по два от страна) на SNR, цена 158.6лв. Дойдоха с гарнитурки, но аз така или иначе бях поръчал оригинални:
Изображение

Изображение

семеринг, 29лв/бр:
Изображение

законтряща шайба, 2.5лв/бр:
Изображение

гарнитурка, 2лв/бр:
Изображение

гарнитура, 14лв/бр:
Изображение

семеринг, 60.4лв/бр:
Изображение

изостаналата стара карантия отпред:
Изображение


картинката за отзад:
Изображение

Отново лагерите ги купих отттук, марка Koyo, каквито са и оригиналните, цената беше 65лв/бр. Пропуснал съм да ги нсимам.
Хубаво е да се поръчат и всички метални шайби и пръстена на ABS-а, защото при разглобяването много често трбява да се срежат, за да се извадят. Така се оказа и при мен.

семеринг, 5лв/бр:
Изображение

семеринг, 13лв/бр:
Изображение

метална шайба, 14лв/бр:
Изображение

метална шайба, 25лв/бр:
Изображение

метална шайба, 5лв/бр:
Изображение

о-пръстенче, 4лв/бр:
Изображение

ABS пръстена, 14лв/бр:
Изображение

Отзад отдясно всичко е било като ново, но отляво едната гарнитура си е изпяла песента и маслото от дифа е избило към лагера и оттам тръгнало към спирачния диск. Т.е. добре, че съм решил да разтуря всичко отзад и да подменя оригиналните чарколаци...

изостаналата стара карантия отзад:
Изображение

Няколко снимки, които Танко ми изпрати:
Изображение

Изображение

Изображение

Сменено е маслото на задния диф с 80W-90. При свалянето на пробката, е имало доста метални люспички събрани на магнита. Предполагам, че е заради по-тънкото масло, което бях сложил последния път 75W-90.
Изображение

Изображение

Сменено е и маслото в предния диф с 80W-90. При източването е било много черно, но засега нямаме набеден виновник за този цвят...
Сменена е хидравличната течност - беше ѝ дошло времето от последната смяна. Накарах Танко да огледа абсолютно всички маркучи по хидравликата, спирачните маркучи, бензинопроводите... Засега според него всичко е ОК и няма нужда нещо да бъде подменяно.

Преди няколко месеца Танко ми подменя диоден блок на алтернатора, лагери и четки, тъй като нещо не работеше добре. След рециклирането отново не работеше добре - при студен старт даваше зареждане около 14.5, но като загрее колата на свободна падаше до и малко под 13.0. На мен това изобщо не ми харесваше. След ровене в нета разбрах, че стандартно TLC100 от моето поколение излиза от завода с 80 amp алтернатор, като само тези с заводски теглич са със 100 амперов. Въпреки, че имам теглич (не зная дали е така фабрично), моя алтернатор беше малкия. Предвид, че имам монтиран втори акумулатор и 100-цата е гъчкана с ел консуматори, оригиналния ми се струваше доста мъничак алтернатор. А и не работеше коректно. С още ровене из форуми, разбрах, че Toyota Sequoia от 2002-2007 е със 130 или 150 алтернатор и е почти директна замяна (трябва да се подмени само конектора). За съжаление в България не можах да намеря втора употреба такъв алтернатор, а от Щатите щеше да ми дойде доста дебело предвид транспорт и мито/ддс. За момента купих 100 амперов алтернатор втора употреба от предишния модел Sequoia, който е директен фит. Засега имам стабилно зареждане, но ще продължавам да се оглеждам за по-голям алтернатор.
Това е парт номера на този, който сложих:
Изображение

Направих малък тунинг - подмених си стандартните пръскалки за предното стъкло с такива от следващ модел LC, които са с по три пръскалки всяка (оригиналнинте са с по две). Така водната струя се разпределя малко по-добре върху предното стъкло. Цената е 24лв/бр.

Изображение

Изображение

Помолих Танко да свали предната маска на колата, да разкачи двата радиатора отпред и да ги измие добре от насъбралата се мръсотия там. Това упражнение го бях правил последно преди 4 години, когато купих колата. Мисля, че му беше дошло времето отново, за да съм спокоен за летните жеги. Наред с това измихме и двигателя и двигателния отсек, че беше адска мизерия.

Накрая направих и реглаж на предницата - отвисяваше от края на миналата година, след като сменях горните носачи и шарнирите на долните. Имаше малко отклонение, но предвид на това, че процедурата не е за 15 минути, както при другите коли, а и не карах колата редовно, все го оставях за следващия път.

Акумулатора ми (Бош на 4г.) нещо взе да се лигави последния месец и трябва да видя дали наистина е за боклука или просто му трябва добро зареждане. За Бош от днешно време 4г. е доволно дълго време, но все ми се иска да вярвам, че може да изкара още известен период...

За момента е това.
Поздрави,
Иво

pegasoto
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 405
Регистриран: 23 юли 2010 15:16
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от pegasoto » 13 юли 2019 21:50

Привет!

След като измих радиаторите и коша на Тойотата, ми се завъртя в главата да сложа мрежа зад декоративната решетка, която да пази ламелите на радиаторите от камъчета и насекоми. И в Мароко, и в Централна Азия съм попадал на ята мигриращи огромни скакалци. След тях двигателният отсек е като гробище... Отделно лятото в България има много насекоми, които също задръстват радиаторите. Преди години съм слагал такава алуминиева мрежа на мотора си (там основния проблем са камъчетата от предната гума, които директно отиват в ламелите) и като цяло съм доста доволен.

Днес се разходих до Бриколаж за да потърся въпросната алуминиева мрежа, обаче нямаше. За късмет в Практикер намерих PVC мрежа със същата шарка. Достатъчно твърда е и ми хареса. Според мен за целта дори е по-добра от алуминиевата, защото е черна и щеше да стои доста по-дискретно на Тойотата. Цената беше 5+лв метъра.

Изображение

Свалих набързо декоративната решетка, държи се на 2 щипки в двата долни края и три болта отгоре.

Изображение

Набързо разкроих с ножицата парче от мрежата и го привързах със свински опашчици.

Изображение

Изображение

Решетката няма отвори за болтове или захвати и свинските опашки трябваше да прекарам през надлъжните ребра на решетката. Ето го финалния резултата с фиксираната мрежа.

Изображение

Ето я монтирана и на джипката:

Изображение

Изображение

Изображение

Притеснявах се, че отпред ще стои грозно и видно. За късмет обаче всичко е доста скрито и не знаеш ли, че мрежата е там, изобщо може и да не я забележиш:

Изображение

Мрежата е достатъчно рехава за да осигурява добър въздушен поток за радиаторите, така че в това отношение не се притеснявам изобщо. За няколко лева и 30-ина минути с ножицата, мисля че се получи добре.

Поздрави,
Иво

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Новата спътница

Непрочетено мнение от STEF BMW » 14 юли 2019 15:45

Не само добре, ами повече от доре! :bravo:
Адмирации, маниак си!
п.п. В другата тема скоро не съм виждал нищо? :grin:
Поздрави.

Отговори

Върни се в “ПРЕДСТАВЯНЕ И СРАВНЕНИЕ НА МАРКИТЕ ДЖИПОВЕ И ТЯХНОТО ОБОРУДВАНЕ”