Дата и час: 19 Авг 2018 18:27




 Страница 1 от 13 [ 193 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Сеп 2015 16:52 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 375
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Привет. Не се познавам с никой от форума. Някой от Вас задочно ме знаят от разказа ми за Монголия - http://offroadsz.com/forum/viewtopic.php?f=78&t=3226. Реших официално да пусна тема и да кажа „Здравейте“. Казвам се Иво, от Стара Загора съм, но от повече от 15 години живея и работя в София. Другата причина да отворя темата е за да разкажа за придобиването на новата ми спътница.
Още преди пътуването до Монголия бях решил, че ще продавам стария си Nissan Pathfinder R50. Не, че не си го харесвах и обичах. Не, че беше в лошо техническо състояние, дори напротив. Беше обаче започнала да го налазва ръжда по купето и това наклони везните да се разделим. Бях започнал да се оглеждам за нова джипка още преди да тръгнем за Изтока. Изискванията бяха за голям обем на купето, голям бензинов двигател и възможно по-нисък разход на гориво. Първо се бях запалил по фейс-лифтовия Pathfinder R50, доволно по-мощен двигател, по-добра раздатка, още повече глезотии в купето... Отделно познавах модела доста добре и напълно покриваше нуждите ми. За съжаление боледуваше от същата болест – ръжда по веждите. С голямо съжаление се отказах от модела! Следваше Mitsubushi Pajero Sport 3.0 бензин. Това ми беше любима кола още от студентските години. Винаги когато се бях прибирал в Зарата плакнех очи по една такава паркирана пред бившия телевизионен сервиз. Ходих да гледам една такава кола в Кавала, Гърция. Доста добра и беше цената и не можах да открия нищо, което да не ми хареса. Освен, че беше доста напудрена, иначе като двигател, окачване, салон и цена беше супер. Не я вазех. Не помня и защо като цяло се отказах от модела. Насочих се към Toyota 4Runner, трета генерация, с бензиновия 3.4 двигател. Четене по форуми, ровене в нета, за да разбера накрая, че такъв модел да докопаш на европейския пазар е много трудно. За България не говоря изобщо. По това време започнахме да се замисляме с приятелката ми дали да не потърсим 7-местен джип, за да го регистрираме на фирма. Плюсовете всеки ги знае. Това се случваше вече около януари 2015. Наново трябваше да превъртя всички марки/модели джипове, които да удовлетворяват и новите критерии. Първо отидохме да разгледаме един Nissan Pathfinder R51 с 4.0 литра бензинов двигател (единствения такъв модел предлагащ се тогава в България) – искахме просто да разгледаме модела и да го пипнем дето се казва. 4.0 бензин е възможно най-високото изпълнение като екстри за Nissan Pathfinder R51. Всичко много добре, до момента в който не отворихме вратите на купето и моментално се спогледахме с приятелката ми. Някак си всичко ни изглеждаше прекалено пластмасово (и на външен вид и на допир). Кожата на салона не беше тази естествена кожа, която се ползваше в колите през 90-те години, евтина и тънка пластмаса, скърцане... Това е естествено нашето субективно мнение, като сравнявахме със стария Pathfinder. Нещото, което допълнително наклони везните да се откажа от модела, беше информация от австралийските форуми за проблеми при газификацията на мотора. Без да съм съвсем наясно кое как и защо се случва, с две думи се разпрашават катализаторите при работа на газ и частиците се всмукват обратно в двигателя и оттам – тотална щета на мотора (инфо: http://pcoa.org.au/forum/viewtopic.php?f=20&t=3707). Започнах да търся и да чета за Toyota LandCruiser 95, отново бензиновия 3.4 двигател, задължително със заден блокаж на диференциала и ръчна скоростна кутия. Бях решил, че това ще е следващата ми кола. В Гърция бях попаднал на няколко добри оферти, но комуникацията вървеше много трудно. Отново същия проблем – нямаше ги в Европа тези бензинови тойоти. Малкото бройки, които се предлагаха или бяха обяви от по на няколко месеца/година, застояли или цената им беше в небесата, или бяха съсипани от каране. За съжаление това е реалността в Европа в днешно време – никой не иска да кара бензинов двигател, още по-малко голям бензинов двигател. Явно ние тук в най-бедната страна в Евро съюза, имаме най-много средства за да караме и поддържаме такива коли :)
следва...


Последна промяна pegasoto на 01 Сеп 2015 18:39, променена общо 1 път

Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Сеп 2015 18:39 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 375
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
По времето, по което се оглеждах за TLC 95, в друг Бг форум се появи обява за продажба на TLC 100, 4.7 бензин, 7 местна, с газова уредба Prins в Словения. В първия момент не и обърнах почти никакво внимание на обявата, защото беше доста над критериите ми за автомобила, който търсех. Обявата беше атрактивна, особено като визия на колата. Като цена беше на нивото на 95-иците, които се продаваха из Европа тогава, като кола и възможности много повече. Така се случи, че колкото повече търсех 95, толкова повече тази Словенка се загнездваше в съзнанието ми и не ми даваше мира. Успях да се свържа със собственика и разменихме достатъчно на брой мейли, за да ме заинтересова още повече колата и да искам дори да я видя на живо. По това време си кореспондирах с Любашки, покрай монголския ми разказ и някак си го бях почувствал близък. Та успях да го въвлека и него в цялата авантюра – бях му препратил кореспонденцията със словенеца и го бях помолил за съвет относно колата. Между другото го бях поканил, ако иска да дойде с мен за компания до езерото Блед (там беше оставена колата в автокъща) за уикенд, с цел да огледаме и да я пипнем тая словенка. За добро или за зло Любо не успя да се включи в трипа, но тук ще си позволя да пусна част от кореспонденцията ни с него, в която му описвам Словенската одисея. Любашки, надявам се, че нямаш против и огромни благодарности, ти си знаеш! Действието се развива първата седмица на февруари 2015:

Бях се наканил да отида и да я видя, защото ми беше обсебила съзнанието и не можех да спя дори – будих се посред нощ и мислех за нея цяла седмица. Същото чувство както когато е влюбен човек. След като с теб изяснихме малкото недоразумение, относно къде живея, и ти се отказа (съвсем разбираемо), говорих с друг мой приятел и той веднага се съгласи да дойде и да ми прави компания за пътя. Не зная в старозагорско какво е било времето, но в петък следобяд и вечерта в София беше зимен ад. Прогнозите бяха за много обилен снеговалеж през уикенда и съвет да не се предприемат пътувания с кола. След работа доста трудно се прибрах от София до вкъщи (село в Искърското дефиле) – огромни задръствания в София заради снега и непочистен път в Искърското дефиле. Отделно пътувам с Ауди А2 за работа (кола, не за такива условия). По новините вечерта съобщиха за бедствено положение в Хърватска и Словения заради снеговалежите, затворени пътища, спрени тирове по границите – въобще чудно. Всичко това нямаше как да не ни попритесни и разколебае за пътуването. На вечеря вкъщи решихме, че ще станем по план в 4 сутринта и ще решаваме на момента дали да тръгваме. Сутринта станахме и тръгнахме. До сръбската граница, непочистен снежен път, но А2-то пердашеше с 60-70км/ч. В Сърбия като цяло беше добро положението и магистралата им беше изчистена. По пътя нищо интересно – цял ден каране и вечерта около 19:00 часа след около 1000км се настанихме в един хостел на езерото Блед, за по 12 евра на човек. Беше бая студено там. Чухме се със словенеца и си бихме среща с него на другата сутрин в 11:00 пред автокъщата, където беше оставена колата (в съседното селце, на около 5км от Блед). В неделя сутринта - ранно ставане и направихме разходка около езерото, температурата беше -12 градуса. Снимките ги прави моя приятел:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

A аз мислех за тойотата. На другия ден за самата кола. Когато отидохме в автокъщата, Томаш - словенеца, вече ни чакаше там. В последствие като поразрових за него в Гоогле се оказа, че той живее бая далеч от Блед – в село до столицата. Не зная защо е оставил колата в автокъща, толкова далеч от дома си. И не ми беше казал, че трябваше да пътува около 200км за срещата с мен, можеше и да не идва, аз пак щях да видя джипа. Колата беше с пукнато предно стъкло в долния ляв ъгъл. Томаш обясни, че стъклото е било ударено от камъче и от престоя в автокъщата последните 8-9 месеца, заради слънцето се е спукало. Склонен съм да вярвам за това. Континентите които беше направил върху боята, бяха доста избелели, изгорени от слънцето. Обясни ни, че е ползвал доста скъпо немско фолио за тях и не е предполагал, че за 1 година ще даде такава фира. Предполагам резултата беше такъв, защото не беше сложил лак, а беше оставил боята матирана и фолиото отгоре. Запалихме я – пална почти веднага, той не я беше палил преди нас и беше студен двигателя. Работеше като часовник двигателя. Отдолу от снимките, които ти бях пращал знаеш че беше обработвана против ръжда – черното като катран покритие. Да, обаче по рамата на няколко места беше избила отново ръжда, на петънца. Самата боя по купето беше безупречна навсякъде (освен фолиото върху нея). Гумите чисто нови, 285/70/16 BFG AllTerrain, с дот от края на 2013 година. Отдолу беше с ASFIR защитите на картер, скорости и раздатка. Не се виждаше да има течове или омаслявания някъде. Отворихме капака на двигателя. Амортисьорчетата на капака бяха изпуснали. Забелязах едната ролка на агренажния ремък беше в яка ръжда, иначе нищо притеснително. Подкани ни да направим тест драйв. Първо кара Томаш, 5-10км и се върнахме в автокъщата. Хидравличниото окачване работеше. Сменяше всички настройки (4 настройки за твърдостта на амортисьорите). Всичко по колата работеше. Качих се и аз и отново направихме 5-10км. Пробвах автоматика, от кик даун до рязко пускане на газта, нямаше шумове или удари. Пробвах блокажа на централния, бавни - всичко работеше. Локера на задния диф не включваше, но той ме беше предупредил за него – от неизползване клеясва самия актуатор и не може да зацепи. Забелязах, че колата дори на спортния режим на амортисьорите люлее малко повече отпред. Попитах го, каза че е нормално и дори ни демонстрира на тест драйв с колата с която беше дошъл (един Ленд Ровер спорт) че и там е така. Според мен задните пружини (още оригиналнни, на 400К км) бяха за смяна. Те са само като поддръжка на хидравличното окачване и никой не ги пипа, но изкарват 5-6 години и се скапват – това казват по форумите. Трбва да се сменят, да се закачи уред, с който да се чете показанията на ниворегулаторите и да се понатегнат малко торсионите отпред, докато налягането в 4-те амортисьора не влезе в норми. Не е скъпо упражнението, но много малко хора могат да го направят и го разбират. Преди моя тест драйв колата не можа да запали, акумулатора беше паднал и я запалихме с боостър. Томаш каза, че ако я купя ще купи чисто нов акумулатор. Отворихме отново предния капак – нямаше ново появили се течове или омазнявания след карането. Всичко изглеждаше наред. Попитах го отново защо продава колата на брутална загуба, без изобщо да я е карал дори след реставрацията. Каза че когато я е купил, не е знаел че е на толкова километри. Виждал е само таблото на 150К км и много лошия външен вид и е предполагал, че след като е сервизирана в Тойота, ше е добра и ще трябва да налее пари само за да оправи купето от ръждата и подбитите места. В последстие намира сервизната книжка вътре в колата и вижда че тя е на 400К км и това го вбесява. Скарват се с предишния собственик (Париж-Дакар състезателя). Въпреки това, ремонтира купето и ръждата. В последствие трябва да налее пари за да оправи хидравличното окачване и газовата (всичко това са много пари). Най-накрая се появява и проблема с клапаните и трябва да се свалят и главите на двигателя. Оправя и тях, пак за доста пари, но взема решението, че не иска да кара тази кола. Пак го попитах защо я продава на такава загуба, все пак я е възстановил напълно. Каза, че като цяло е много емоционален и след като е разбрал че е на 400К км нещо се е прекършило в него и не я иска повече. Без да има инициатива от моя страна ми направи оферта за 10К евро за колата + нов акумулатор от него. Каза ни, че откакто е оставил колата в автокъщата, преди почти година не я е виждал и не може да повярва, че само от стоене се е скапала толкова (фолиото върху боята, ръждата, спуканото стъкло). Казах му, че ще ми трябват 2-3 дена да си помисля върху офертата и ще му пиша отново. Покани ни на кафе, но предвид, че беше почти 13:00ч на обяд а ние бяхме на 1000км от София и на работа на другия ден, отказахме и отпрашихме за Бг.
Не карахме по магистралите, за да спестя таксите, а и за да разгледам зимната словенска природа. В Словения беше супер, въпреки че беше започнало да вали отново на парцали. В Хърватска беше почнало да вали яко сняг и по пътищата имаше зверски навявания и трябваше да се кара внимателно. 50км преди границата със Сърбия пътя хич не беше почистен и имаше 10см сняг. В Сърбия магистралата се чистеше, но снеговалежа беше обилен и като цяло не беше добра хавата. В 4:30 сутринта в понеделник си легнахме вкъщи.
Следващите дни мислих много за тойотата. Разгледах отново много детайлно снимките от ремонта на купето. Осъзнах, че колата е била в плачевно състояние когато Томаш я е купил, почти не са били полагани грижи за нея. Томаш е налял адски много пари в нея, но нанесените вреди трудно се заличават. Под новата боя нямаше намацано с химиите против ръжда, а директно боя. Там където беше кърпил праговете също нямаше антикорозионна защита, а директно кит и боя, и според мен до 2-3 години ръждата щеше да тръгне отново. Рамата, въпреки че беше наклепана с катрана, беше почнала да ръждясва отново. Колата беше на 400К км и въпреки, че двигателя и скоростите бяха в отлично здраве и окачването също, доста други детайли и по-малки агрегати щяха да почнат да дават фира следващите години - просто от умора и старост. А моята идея беше да купя кола, която да карам минимум 6-7 години. Така малко трудно взех решението да се откажа от колата.
Ето я словенката веднага след реставрацията:

Изображение

следва...


Последна промяна pegasoto на 02 Сеп 2015 14:00, променена общо 1 път

Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 02 Сеп 2015 12:33 
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 22:15
Мнения: 4315
Местоположение: Стара Загора
Име: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Очичите ми останаха по тази тойота! Мислех да продавам моята :)



_________________
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 02 Сеп 2015 13:54 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 375
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
marinhaker написа:
Очичите ми останаха по тази тойота! Мислех да продавам моята :)

Очевидно не съм бил само аз хлътнал по словенката :grin:
Със това декориране на купето хващаше много погледа. Покривната палатката обаче беше продадена, въпреки че присъстваше на снимките в обявата. Всичко останало беше налично - Rhino rack-a, Asfir защитите...
Имам налични снимките от реставрирането на тойотата и ако има интерес мога да ги кача.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 02 Сеп 2015 20:24 
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 22:15
Мнения: 4315
Местоположение: Стара Загора
Име: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Естествено, че има интерес ;)



_________________
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 02 Сеп 2015 20:36 
Модератор
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2008 13:29
Мнения: 7446
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Иво, не само, че нямам против, ами съм супер щастлив, че реши да направиш съпричастни на сагата по придобиването на новата джипка всички тук.
Радвам се и ако поне мъничко съм ти бил от полза, и… съжалявам, че не успях да дойда с теб до Словения…
П.П. ще спирам, че пиша това от телефона… и то от… Румъния… 8)
Ще следя продължението(което ми е известно донякъде) с интерес.
Поздрави.



_________________
NISSAN FOREVER!!!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 02 Сеп 2015 21:48 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 375
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Ето тук качих снимките на словенката, които имам: http://files.offroadsz.com/pegasoto/Slovenian%20Toyota%20UZJ100


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 02 Сеп 2015 23:12 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 375
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
След отказването ми от словенската тойота не можех изобщо да спя. Тойота Ланд Круизер 100 ме беше обсебила като модел. Правих ексели, в които изчислявах колко по-скъпо щеше да е това удоволствие не само като придобиване, но и като поддръжка и експлоатация. Преценихме, че можем да си го позволим. Две седмици нон-стоп преглеждах сайтовете за коли из цяла Европа и се будех посред нощ да чета за стотиците по чуждите форуми. В полски сайт попаднах на кола, която изглеждаше добре на снимките и беше в долния ценови диапазон за бензинова стотица. Според обявата беше 2002 година, тъкмо преди фейс лифта, 236000км, току що сменено хидравличното окачване с доста добро конвенционално такова – регулируеми амортисьори Koni Raid отпред и отзад и пружини и торсиони ОМЕ +1 инч, инсталиран double din касетофон с навигация и тъч скрийн и монтирана радиостанция в купето, пълна сервизна история, монтиран газаов инжекцион Prins в Тойота Полша, докато колата е била още гаранционна. Колата изглеждаше доста шосейна на снимките в обявата, в сравнение с словенската, и първоначално не ме беше грабнала. Докато обядвах един ден обаче реших да звънна на продавача. Оказа се, че говори някакъв английски и ми даде мейла си. Естествено веднага му засилих писъмце с една камара въпроси. Отговори ми същия ден. Оказа се заможен тип. Попроучих го през гоогле и разбрах, че се състезава на доста прилично ниво в различни шампионати с Нисан Патрол GU40 и едно бъги. Имаше ресторант и фирма за 4х4 турове и разходки в Европа, Азия и Африка. Версията за колата беше, че я е купил за експедиция в Африка, затова е сменил окачването. Обаче променил плановете и продал нисана и бъгито и сега наред беше тойотата с цел да купи Ланд Крузер 150 и да се състезава на професионално ниво с него в не знам какъв клас. Колата беше карана последните 9-10 години и приблизително 200 000км на газ и това малко ме притесняваше, защото предполагах че клапаните са заминали и ще трябва да отварям двигателя. Гумите каза, че са Good Year Wrangler 275/70/16 на около 7000км и 85%. Според него колата беше все едно е преди 4-5 години излязла от магазина и нямаше нищо за пипане/правене по нея. Попитах защо е сменил хидравличното окачване – каза, защото е ненадеждно и прави проблеми, единия сензор за височината бил сдал багажа. Попитах как стои въпроса с временни номера и процедурата по експорт на колата от Полша, защото никъде в нета не можах да намеря информация за това. Каза, че мога да експортирам колата с неговите номера и неговата застраховка, няма никакви проблеми и няма да имаме никакво вземане-даване с полските власти. Тoва ми звучеше все едно той за пръв път се сблъсква с процедурата и нещо не е наясно. Никой в Европа не се навива да караш колата с неговите номера и застраховка, защото ако не я прехвърлиш на свое име след продажбата, той продължава да плаща данъците в собствената си държава. Пак рових в нета, но нищо не излизаше като информация за внос на кола от Полша. Казах си, че след като са в Евро съюза все щяхме да се оправим някак си. Успях от нета да изровя архиви на обяви за продажба на колата от последните 3-4 месеца и видях че за това време е свалил 3-4К евро от цената. Струваше ми се, че няма накъде по-надолу да ходи, но реших все пак да се пробвам и му писах, колко мога да му дам, предвид разходите за път, които ще направя. Отговори ми на полски, че няма шанс да свали повече от цената. Двоумях се какво да правя, все пак това ми беше в горната граница, а и колата беше 5 местна и ставаше доста по-трудно осъществим варианта да я регистрирам на фирма. След 1 ден получих нов мейл да взимам еврата и да ходя да ме черпи в ресторанта си и да подписваме.
Ето снимките на колата, които имах преди да я видя на живо:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Първоначално еуфория малка ме обзе, но се поокопитих и почнах да кроя планове кога и как да пътуваме до Полша. Поисках му VIN-a за да проверя колата, но в Тойота София не можаха да извадят нищо от системата си освен две малки гаранционни обслужвания – нещо по едната предна врата. Разменихме още уточняващи мейли и 2 седмици след първия ни мейл, събота в 4 сутринта аз, приятелката ми и един приятел се натоварихме в А2-то и беж към Бродница, Полша. След едно междинно спане в Словакия и единствената ми снимка от пътуването (пресичането на Татрите на изгрев),

Изображение

в неделя 6 вечерта бяхме при него. Бихме си среща на бензиностанция и човека ни заведе до новостроящата си къща извън града, където беше паркирана тойотата. В тъмното нищо не можах да видя, само я запалихме, разменихме няколко приказки (английския му не беше хич добър, явно е ползвал преводач за мейлите) и се уговорихме за 8 сутринта да ходим да прегледат колата в представителство на Тойота в съседния голям град, Торун на около 60км от Бродница. Вечерта на пицария и в градския хотел за сън. Заспахме с клипчета в тубата на арабели каращи Тойоти ЛК 76 на две гуми.
На сутринта в 8 поляка ни чакаше на бензиностанцията и отпрашихме към Торун. Той караше, аз на предната седалка, приятеля ми отзад, приятелката ми бачкаше с нета от хотела. Първото впечатление от колата беше, за доста мека возия, а очаквах с това окачване да вози твърдо като моя Патфайндър. Оглеждах интериора, беше сравнително запазен за годините/километрите, но и доста мръсен, направо мърляв. Нямаше я радиостанцията. Попитах го за нея и той смотолеви нещо, че колата се продава без нея и е в другата му кола. Попитах за разхода, каза 20-23 литра газ. Малко се постреснах, очаквах нещо от сорта на 18-20 по-скоро, но и забелязах, че кара с доста резки изпреварвания, демек знаех че при мен ще е поне с литър-два надолу. Пристигнахме в Торун и за късмет успяха веднага да ни вместят в клетка за инспекция на колата. Първо с някакъв уред момчето обходи колата от всички страни през 10см – проверяваше за китосване, удари и пребоядисване. За пръв път виждах такава процедура. Всичко беше ОК. Закачи я на диагностика – имаше 2 грешки, нещо свързано с АБС-а и задните стопове. Не можах добре да разбера, защото техника не говореше английски, а нашия човек не превеждаше добре. Но разбрах, че не е нещо сериозно. Изтриха грешките, запалиха клата отново и те не се появиха повече. На тресачката за окачването всичко изглеждаше ОК. При теста на спирачките, задно дясно колело го нямаше никакво на ръчна, крачната беше екстра. При огледа на газовата нещо техника направи физиономия и нещо размениха някакви реплики с поляка, но той умишлено не ми преведе всичко и послъга малко. После попитах насаме техника и успяхме някак да се разберем, че газовата бутилка не е минавала преглед на 10 години и не могат да я заверят. Това за мен не беше проблем. Техника отвори задната врата и се сепна нещо, 5-6 секунди хвърляше погледи ту към поляка, ту към мен, но накрая ме повика. По горната част на задния капак, отдолу където е дръжката за отваряне, колата имаше лека ръжда, не много но тръгнала, и явно пича се подвоуми в първия момент дали да си замълчи. Газовата бутилка беше на мястото на резервната гума и на гърловината си беше също ръждясъла. Минахме на двигателя – имаше много лек теч на масло отдясно на двигателя. Техника предполагаше, че е от гарнитурата на капака на главата, но не беше сигурен защото беше наистина лек теча. Отворихме капачката на маслото – имаше бели зрънца, т.е. колата не беше карана дълго време или беше карана на къси интервали, съвпадаше с инфото на поляка. Маслото в двигателя беше на минимума. В скоростите беше сменяно скоро и съвсем чисто. Охладителната течност беше малко и доляха. Не работеше телескопичния волан - настройките са електрически и вероятно моторчетата бяха изгорели. Дойде менажер и излезнахме на тест драйв за да провери дали всико по раздатката и скоростите работи. Междинния диф блокираше нормално, бавните работеха, автоматика сменяше плавно и без удари и шумове. Изкара колата по черен път и подкара като на рали – имах чувството, че се кефеше на чуждата кола и караше като за последно. Не отрихме нещо притеснително. Обратно в сервиза, помолих ги да разпечатат всичко, което имат за колата като история и се разделих с 350 злоти, около 170лв – толкова струваше проверката в Тойота. Колата не беше с джантите, които беше на снимките и гумите, въпреки че имаха грайфер и не бяха напукани бяха с дот 2004 година. Текущите джанти бяха оригиналните за модела, прахово боядисани в тъмно сиво. Поляка каза, че на снимките от обявата колата е с джанти от ЛК 200 и не може да ги даде за таи цена, налични са но трябва да си доплатя, ако ги искам. Навръщане оглеждах купето и проверявах всяко едно нещо дали работи. Забелязах, че имаше удар от камъче на предното стъкло. В Бродница казах на поляка, че ми трябват 2-3 часа за да взема решение дали ще купя колата и ще му звънна. Като цяло бях малко разочарован от циганските му номера – джантите с гумите не бяха от снимките, радиостанцията беше свалена, колата имаше лекинка ръжда и малък теч от двигателя. Цялостното състояние беше доста добро, оригинална боя в доста добър вид, не много километри за годините и модела, доста ниска цена, почти нямаше друга кола за такива пари в Европа, още повече 2002 година. Имаше газ, т.е. съм напред едни 2-3К лева, спестявах пари от временни номера, наистина щях да я взема с документите на Артур, реални километри, доказуеми от Тойота Полша. Моя приятел ме кандърдисваше че трябва задължително да се пазаря и да я сваля поне още 1500 евра. В крайна сметка след претегляне на всички + и – прецених, че дори за парите, за които се бяхме разбрали предварително с поляка, колата си заслужава на фона на всички останали оферти в Европа. Щях да се опитам да отбия още от цената или да си искам джантите + радиостанцията. Обадих се на поляка, видяхме се в ресторанта му, и след 30минути преговори се съгласи, че съм прав, че обявата му е малко заблуждаваща и намали исканите пари от цената.
Даде ми втори чифт ключове, подписахме договор за по-малка сума, защото не бях сигурен дали не трябва да минавам през нотариус в Бг и къде ще ме таксуват с % върху продажната цена, даде ми всички документи и застраховки на колата и бяхме готови. Почти веднага се изметохме от Бродница, олекнали с немалка сума пари, но пък с една доста добра колица. Моя приятел караше А2-то, аз се кефех на новата си продобивка. След около 3 часа каране задната ми дясна гума започна да спада, помпахме я веднъж, но за 50-ина километра отново спадаше. Явно беше спукана, но в 9 вечерта нямаше къде да я правим. Купихме спрей за гуми и той оправи нещата. Карахме докато имаме сили и накрая в първото село в Словакия, около 1 посред нощ спряхме на площада и откъртихме в колите. Газовата бутилка беше 88литра, събираше около 70 литра до клапана и колата даваше разход 19-20-21 литра газ. Вървеше доста за огромното си тежко купе и возеше доста меко. Тепърва свиквах с автоматика и не ми допадаше много засега. На следващия ден адски изморени около 2 посред нощ успяхме да се приберем в София. Освен пукнатата гума, нямахме никакви проблеми с колата. За 1800км от Полша до София, даде среден разход 19.5 газ.

На следващия ден бегом към Габрово да я регострираме. Габрово, защото данъка беше 100-ина лева по-нисък, отколкото в София и около 180 по-нисък от Стара Загора. Малко се поошашкаха в КАТ, щото не бяха виждали полски документи, но нямахме никакви проблеми. Оказа се, че на предните странични стъкла имаше фолио с малък процент затъмнение и ме накараха да го сваля, преди да ме пуснат на канала. На връщане към София светна лампата за нивото на маслото - не се бяхме сетили да долеем, след като в Тойота Полша казаха, че е малко маслото в двигателя.

Така приключи одисеята по придобиването на новата ми „спътница“ - полякиня. Надявам се следващите няколко години с нея безпроблемно да отметнем част от мечтаните дестинации.
Ето я при един от първите и тестови трипове:

Изображение


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 03 Сеп 2015 07:19 
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 22:15
Мнения: 4315
Местоположение: Стара Загора
Име: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Със здраве да си я караш! От доста време оглеждам този модел, но търсих с дизелов агрегат!


P.S
Малко извън темата, а и може да съм пропуснал някъде между редовете- защо търсиш само с бензинов агрегат?



_________________
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 03 Сеп 2015 07:33 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2012 16:01
Мнения: 1189
Местоположение: Стара Загора
Име: Борис
Skype: bpetrov67
ПОЛ: МЪЖ
МПС: опел фронтера б
Честито и от мен !!! Много хубава машина :bravo: :bravo: :bravo:


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 03 Сеп 2015 12:02 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 375
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
marinhaker написа:
Малко извън темата, а и може да съм пропуснал някъде между редовете- защо търсиш само с бензинов агрегат?

Това, което ще отговоря е моето субективно мнение и не искам по никакъв начин то да разпалва вечните спорове за бензин vs дизел vs бензин + газ!

1. Винаги съм карал бензинови двигатели и съответно дизелите почти не ги познавам.
2. Дизеловия двигател (изключвам старите дизели) ми се е струвал винаги по-податлив на проблеми, породени от качеството на горивото - дюзи, помпа, ниски температури зимата. ТЛК 120 е живия пример - там дюзите са консуматив и са една торба пари.
3. Бензин + газ винаги е бил по-икономичен вариант за пътуване.
4. При варианта бензин + газ винаги имам алтернативно гориво - ако едната система даде проблем, мога да карам на другата (изключвам проблем в ECU-то на автомобила - тогава и двета горива не работят).

Конкретно за ТЛК 100:
Плюсове:
1. Бензиновата тежи 2260кг, дизеловата 2650. 400кг не са никак за подценяване, когато говорим за автомобил, който ще се товари допълнително.
2. Преобладаващото мнение по форумите е, че като вървене дизеловата не може изобщо да се доближи до бензиновата.
3. Въртящия момент е еднакъв и при двете.
4. Звука на V8.
5. V8 е в 95% най-високото изпълнение за модела.
6. Подмяна на горивен филтър на 4-кратно по-дълъг интервал, сравнено с дизеловата - 80К км vs 20К км. При бензин + газ този бензинов филтър ще ми се наложи да го сменя може би само веднъж.
7. Реглаж на клапаните на двукратно по-дълъг интервал, сравнено с дизеловата - 80К км vs 40К км
8. Преди няколко години на влизане в Сирия, митничарите ми обясниха, че за дизелов автомобил таксите, които трябва да платиш, за да те пуснат в страната са неколкократно по-високи (поискаха да отворя капака за да се убедят, че съм с бензинов мотор). Зная, че това е валидно и за други държави.
Минуси:
1. Няма вариант с ръчна скоростна кутия. Дизелови ТЛК 100, макар и много редки се намират.
2. Пробега с резервоар гориво на дизеловата е ненадминат. Когато се сравнява с кола на бензин + газ, нещата се поизравняват.
3. Багажния обем при бензин + газ се намалява.
4. При бензин + газ се обслужва още една система. На 20К км се сменят 2 газови филтъра. На 100-150К км се обслужва изпарителя.
5. Въртящия момент, макар и еднакъв, при дизеловата е разпределн в по-голям диапазон на оборотите на двигателя.
6. ТЛК 100 4.7 V8 иска подмяна на 8 броя скъпи иридиеви свещи на всеки 100К км.

P.S. Нещата по-горе не съм ги степенувал по никакъв критерий.


Последна промяна pegasoto на 12 Окт 2015 15:56, променена общо 1 път

Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 04 Сеп 2015 07:53 
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 22:15
Мнения: 4315
Местоположение: Стара Загора
Име: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Интересно ми е предното окачване! Би ли направил една снимка на лявата или дясната главина (шарнири, носачи)!-ако не те затруднявам! Този модел много не се мярка по нашите райони-а ми е интересно!



_________________
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 04 Сеп 2015 11:39 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 375
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
marinhaker написа:
Интересно ми е предното окачване! Би ли направил една снимка на лявата или дясната главина (шарнири, носачи)!-ако не те затруднявам! Този модел много не се мярка по нашите райони-а ми е интересно!

Точно защото не се мярка е и малко проблемен - майсторите не го познават, няма никаква информация в Бг за него и всичко трябва да набавям от чуждите форуми. Това съответно отнема много време, но пък е интересно. Другия проблем е, че майсторите като не го познават и се дразнят когато отидеш и им кажеш това се прави така и така или това работи така и така.
Частите само с поръчка - да е жив и здрав Люцкан от Варна!
Сега уикенда ще обслужвам задни спирачни апарати на колата и ще направя снимки на окачването.

Купил съм си от китайците диагностичен кабел и софтуеър и поне за диагностика не ми се налага да ходя никъде. Тази тойота е с адски много управляващи модули/релета, повечето от които са с памет (настройка седалки, огледала, волан, антена). Всички тези настройки могат да се пипат от диагностичния софтуеър.

Например едно от болните места на тази тойота са настройките на волана - телескопична и вертикална настройка. Управляват се чрез джойстик:

Изображение

Задвижват се от 2 ултрасоник моторчета, такива каквито се ползват в обективите на фотоапаратите.

Изображение

Изображение

Всеки път когато извадиш ключа, управляващия настройките на волана модул прибира волана в най-вътрешна и най-вертикална позиция, за да улесни излизането на шофьора от колата. Когато се сложи ключа, се случва обратното нещо. Това довежда до бързо износване на двете моторчета и дотам с настройките на волана. Тази функция може да се изключи от сервизния софтуеър и да си командваш волана само чрез джойстика. Дори доста от Тойота дилърите, обаче не са запознати с това и съответно тези моторчета са слабо място на модела. Моторчетата са скъпи - около 300лв на бройка от Люцкан и не могат да се поправят. При мен също не работят и засега още се назландисвам да извадя 600лв за да оправя проблема.

Това е един от примерите, в които TechStream - тойотския софтуеър е полезен (ако го имаш преди да се е случил проблема разбира се).

П.С. А щом има интерес към модела, когато имам време ще пиша за каквото зная и/или съм правил по моята кола, като съответно мога да добавям и каталожните номера на частите + цените (ако това не е в разрез с правилата на форума, разбира се)


Последна промяна pegasoto на 04 Сеп 2015 12:44, променена общо 1 път

Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 04 Сеп 2015 12:28 
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 22:15
Мнения: 4315
Местоположение: Стара Загора
Име: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
pegasoto написа:
Тази тойота е с адски много управляващи модули/релета, повечето от които са с памет (настройка седалки, огледала, волан, антена). Всички тези настройки могат да се пипат от диагностичния софтуеър.


Това не те ли притеснява?

pegasoto написа:
(ако това не е в разрез с правилата на форума, разбира се)

Не, няма проблем! То и без това темата стана доста интересна и не е за тук защото раздела е по малко посещаван ;)



_________________
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Новата спътница
Непрочетено мнениеПубликувано на: 04 Сеп 2015 13:19 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 375
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
marinhaker написа:
pegasoto написа:
Тази тойота е с адски много управляващи модули/релета, повечето от които са с памет (настройка седалки, огледала, волан, антена). Всички тези настройки могат да се пипат от диагностичния софтуеър.


Това не те ли притеснява?


Не, изобщо! :) Това са управляващи модули, на бих ги нарекъл глезотиите. Дори нещо да даде дефект, няма да останеш на пътя. От всичко, което съм изчел не съм попадал на някой с проблеми в тези модули. Отделно за мен Тойота са доста консервативни (или бяха) и вграждат само неща, които са изпитани/доказани. Въпросните ултрасоник моторчета са им нововъведение в ТЛК 100 и за съжаление не са го доизпипали.
Притеснително в ТЛК 100 е хидравличното окачване, за щастие при мен е вече подменено. То е много хубава екстра, защото тези, които го ползват казват, че с него колата вози като S класа. Амортисьорите имат 4 нива на твърдост и отделно може да се сваля и вдига купето. Свалянето е възможно само в спряло положение, с цел да можеш по-лесно да се качиш в колата или да товариш багаж. Вдигането е възможно до определена скорост, примерно 30км/ч. и е с цел улеснение по черен път. Всичко е изцяло хидравлично както едновремешния Citroen XM със сфери и датчици/нивомери, които пращат сигнал до AHC (Active Height Control) компютъра, и той регулира налягането в съответния амортсьор, за да държи купето нивелирано. При ТЛК 100 има 2 сензора отпред и 1 на задния мост. Проблема е, че тази система си иска съответната поддръжка за да не дава грижи. Тойота дилърите обаче не са запознати със самата система и оттам се пропуска поддръжката и, а след това следват скъпоструващи ремонти. Например ако някой модул/сензор в системата даде грешка, AHC компютъра влиза в авариен режим и сваля купето максимално. В този случай вече можеш да се движиш със свалено купе, НО... ако си забит по чукарите, натоварен?!?! Самото обслужване не е трудно:
    - трябва да се сменя редовно хидравличната течност, защото иначе се прецакват мембраните в хидравличните сфери (цената на нови сфери е няколко хиляди евра)
    - често сензорите страдат от електрически проблеми - прецакват им се куплунзите от гнязта по пътищата, обикновено дори само почистване оправя проблема (Тойота дилърите обаче подменят целия сензор - 500-1000 евра)
    - при пренатягане на торсионите отпред или подмяната на задните пружини с по-твърди/високи трябва да се пренастроят нивомерите за да държат правилното налягане, респективно височина на съответното колело.

Та така - за мен ако се знаят предварително потенциално слабите места на един автомобил и им се обърне внимание, след това няма място за притеснение. :)


Последна промяна pegasoto на 04 Сеп 2015 15:10, променена общо 1 път

Offline
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 1 от 13 [ 193 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: