какво ви е мнението за витарата

СНИМКИ НА ДЖИПКИТЕ И ОБОРУДВАНЕТО ИМ
hunter
Мнения: 8
Регистриран: 04 окт 2012 23:08
ПОЛ: МЪЖ

какво ви е мнението за витарата

Непрочетено мнение от hunter » 11 окт 2012 23:04

Здравейте от скоро се заглеждам във Витарите и ми се иска да чуя и вашето мнение за тях. Витарата ще се ползва като лична кола предимно, но зимата искам като се кача и да отида до работа и обратно. И от време на време ще се вкарва и в калта за спорта. Какво бихте казали в дълга или къса база да се заглеждам, и кой мотор е най сполучлив. Благодаря ви за мненията предварително.

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7516
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: какво ви е мнението за витарата

Непрочетено мнение от lubashki777 » 12 окт 2012 08:42

hunter написа:Здравейте от скоро се заглеждам във Витарите и ми се иска да чуя и вашето мнение за тях. Витарата ще се ползва като лична кола предимно, но зимата искам като се кача и да отида до работа и обратно. И от време на време ще се вкарва и в калта за спорта. Какво бихте казали в дълга или къса база да се заглеждам, и кой мотор е най сполучлив. Благодаря ви за мненията предварително.
Здравей колега.
Витарата не е лош избор.За твоите цели ще ти върши перфектна работа.Относно каква точно....трябва да се избира според твоите изисквания и типа експоатация.Като начало бих ти наблегнал на няколко точки:

1.Дълга или къса база-моя съвет от това което чета как ще я ползваш е да се спреш на дългата база.
За ежедневен автомобил,тя е по-добър вариант,поради наличието на 4-ри врати и най-вече поради наличието на някакъв багажник.При късата база багажника все едно го няма....не го брой въобще...аха хич!
Сега...ако искаш обаче вкарването ти на джипа в калта "за спорта" да е по-екстремно/свързано с катерене по много стръмни участъци в силно пресечена местност/,е по-добре да е къса база джипа.Въпрос на твой избор,според представите ти за каране извън пътя!

2.Преди това какъв да е мотора е по-важно екземпляра да е в перфектно състояние на купето...т.е. без никакви ръжди.
Витарите има навика доста да корозират,а веднъж започнал процеса...през 2 години ще си иска постоянни ремонти по ламарините/още повече ако се кара и по калотиите,където влиза вода и мизерия и в най-затънтените кътчета по купето/

3.Мотора-Мотора в общи линии е според твоите потребности.Най-масовите мотори са 1600-бензинови.Ако се спреш на такъв мотор ти препоръчвам да НЕ е 16V,а да си вземеш някой моноинжекция.Тези с многото клапани имат лошия навик да пукат глави/доста често срещано явление,поради конструкцията на главата-основно много малко разстояние между клапаните и точно там се пукат главите/
Ако пък искаш нещо по-сериозно под капака,по-нагоре следват 2.0 и 2.5 бензинови и 1.9 и 2.0 дизелови агрегати/зависи и на Витара от кои години ще се спреш разбира се!/
От бензиновите варианти...най-добре е 2.5.Доста добра динамика и като цяло много здрав мотор.За по-малкия 2.0 се чуват доста мнения,че е проблемен... :hmm:
При дизеловите варианти си мисля,че няма значение кой ще е точно мотора. Монтират се такива на Пежо ,както и такива японски вариант.И двата варианта са добри и надеждни,въпроса е по-скоро,че при бензиновите варианти можеш да мислиш и за алтернативно гориво/пропан-бутан или метан/,докато при дизела си ограничен ,а ценово той си е доста скъп.Не се заблуждавай,че който и да е джип може да гори колкото един лек автомобил...такова нещо няма и машините си горят доста/дори и късите Витари с 1.6 мотор/.Та ако имаш притеснения от този тип...умувай за подбор на такъв мотор,с който ще ти е най-изгодно да се предвижваш!

4.Имай предвид,че закупувайки джипа веднага ще ти се наложи да направиш някои задължителни харчове,та машината трябва да не е като цена върха на определения бюджет.
Имаш обслужване/това се ремъци и ролки,филтри и масла-масла имам предвид не само в мотора,а на цялата трансмисия също,а там си е цифричка/,както и нещото,което обикновено купувача рядко получава при покупката на джип-гумите!
Именно те са едно доста голямо перо,а за съжаление тъкмо те са и основния фактор за проходимост на един джип!!!
Та има значение дори и при покупката факта с какво е обут джипа,защото в обратния случай еди нови гуми са ти между 800 и 1000лв./разбира се зависи и какво ще се слага като марка,шарка ,размер и т.н./

5.има още един дори по-важен фактор от мотора-трансмисията.
При джиповете именно тя е подложена на доста голямо натоварване и то гарнирано с газене по калотии и затъване в блата и т.н.-едно каране за няколко месеца на екземпляр с вода някъде по диференциали или в ск. кутия и след това за новия собственик може да е едно голямо приключение с лоши финансови последици за него.
Скоростите трябва да включват мазно,без прихъркване и без подпиране,трябва да няма никакви шумове както при движение/ако има шум се чува най-ясно на 5-та скорост,защото тогава оборотите на мотора са най-малки и шума от ск. к-я изпъква пред този от мотора/,така и на място при натиснат и пуснат съединител.Режимите 4х4 трябва да се включват без затруднение,и разбира се основното е да се провери дали те работят!!!
При каране със скорост от около 60км/ч не трябва да има вибрации или някакъв увеличен шум/ако това е така,може да има проблем с кардана-обикновено при разбито каре/.
При завой от място не трябва да се чува тракане от предния мост/ако го има това е признак на разбито външно каре/
Никъде по ск. к-я,раздатка и диференциали не трябва да има омазняване-това е предпоставка за намалено количество на маслото и по-голямо износване на съотвения агрегат/просто нямаш гаранция колко често е сервизиран джипа и му е доливано изтичащото масло/

6.Съвет-огледа на място да се прави с човек разбиращ от джипки ,а най-добрия вариант и притежател на въпросната модификация!

Ами това е на първо време,за което се сещам...колегите каращи Витари може да допълнят информацията,или да ме поправят ако бъркам някъде!
Поздрави и успех в избора!
NISSAN FOREVER!!!

djipa
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 292
Регистриран: 10 яну 2012 21:44
ПОЛ: мъж

Re: какво ви е мнението за витарата

Непрочетено мнение от djipa » 12 окт 2012 11:14

2.0 кубика 4 цилиндров редови(бензин), дълга база! По рядко се среща,но това е двигателя!
С обикновена газова работи перфектно!
Ако ще е къса база,то двигателя е 1.6 /8 клапана ,но да знаеш че за дългата база ще е доста слаб.
Това е моето мнение,що се отнася до двигатели.

Потребителски аватар
SaTaNaTa_83_stz
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 650
Регистриран: 28 юни 2009 15:50
ime: Живко
Skype: s3m.petrovi
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Suzuki Vitara 1,6 16V ДБ. Turbo!!!
Peugeot 306 1.9D
Местоположение: Стара Загора

Re: какво ви е мнението за витарата

Непрочетено мнение от SaTaNaTa_83_stz » 12 окт 2012 13:49

Любо, не подвеждай човечеца.Ти за последно кога видя глава на 16 винтилова Витара?Не е по-малко разстоянието м/у клапаните.На опелите 1.6 8клапановия мотор са с по-близки клапани от Витарата.Главите се пукат като се кара мундарската колата.Когато охладителната система е добре и има течност няма опция да се пукне главата!!!А относно по-новите години най-добрия мотор е 2.0 ама 4 целиндровия редови мотор.Има много добър въртящ момент като за бензинов мотор(този мотор ми е мечта)
А относно разхода когато кажеш ти оставям Витарата пълним до горе караш 100км. и допълваме да разбереш дали не може да гори колкото лека кола при това с 31-ци гуми!
ЛОВЪТ Е НАУКА, А НЕ НАСЛУКА!

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7516
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: какво ви е мнението за витарата

Непрочетено мнение от lubashki777 » 12 окт 2012 15:30

SaTaNaTa_83_stz написа:Любо, не подвеждай човечеца.Ти за последно кога видя глава на 16 винтилова Витара?Не е по-малко разстоянието м/у клапаните.На опелите 1.6 8клапановия мотор са с по-близки клапани от Витарата.Главите се пукат като се кара мундарската колата.Когато охладителната система е добре и има течност няма опция да се пукне главата!!!А относно по-новите години най-добрия мотор е 2.0 ама 4 целиндровия редови мотор.Има много добър въртящ момент като за бензинов мотор(този мотор ми е мечта)
А относно разхода когато кажеш ти оставям Витарата пълним до горе караш 100км. и допълваме да разбереш дали не може да гори колкото лека кола при това с 31-ци гуми!
Ами да ти кажа че аз лично за 8-клапанова Витара с пукната глава не съм чувал...Така ли все 16-клапановите само ги карат мундарската... :hmm:
Размера на главите с 8-клапановата е еднакъв,а при наличие на двойно повече клапани...няма как и някое разстояние да не е по-малко!
П.П.Относно разхода...моето дръгливо Рено19 1.7моно гори на дълъг път 6.5-6.8л. гас,а на бензин около 5.2-5-3л....Дай да видим дали ще ме стигнеш... ;)
Поздрави!
NISSAN FOREVER!!!

Потребителски аватар
SaTaNaTa_83_stz
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 650
Регистриран: 28 юни 2009 15:50
ime: Живко
Skype: s3m.petrovi
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Suzuki Vitara 1,6 16V ДБ. Turbo!!!
Peugeot 306 1.9D
Местоположение: Стара Загора

Re: какво ви е мнението за витарата

Непрочетено мнение от SaTaNaTa_83_stz » 12 окт 2012 18:00

Добре няма да споря аз знам че много разбирате от машини които само сте виждали от вън!Предлагам да оставим човека да си купи каквото му е на сърце!
ЛОВЪТ Е НАУКА, А НЕ НАСЛУКА!

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7516
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: какво ви е мнението за витарата

Непрочетено мнение от lubashki777 » 12 окт 2012 18:26

SaTaNaTa_83_stz написа:Добре няма да споря аз знам че много разбирате от машини които само сте виждали от вън!Предлагам да оставим човека да си купи каквото му е на сърце!
Ами да ти кажа...аз съм виждал доста Витари и от вътре/все пак това ми е работата/.Все пак чак толкова подробно не съм се заглеждал,но...определено 16клапановите имат проблем с главите,а 8 клапановите не!
Според мен и не е само до мундарлък....ама знам ли пък... :hmm:
NISSAN FOREVER!!!

Потребителски аватар
SaTaNaTa_83_stz
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 650
Регистриран: 28 юни 2009 15:50
ime: Живко
Skype: s3m.petrovi
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Suzuki Vitara 1,6 16V ДБ. Turbo!!!
Peugeot 306 1.9D
Местоположение: Стара Загора

Re: какво ви е мнението за витарата

Непрочетено мнение от SaTaNaTa_83_stz » 12 окт 2012 18:49

Любо не искам да се караме ..... последно пиша в тази тема!Както значт някой от тук когато поставих турбото на Витарата на петия ден всичко беше мармалад с мотора.Всичките бутала бяха стопени и 2 от тях счупени.Повлекли всички лагери на коляновия вал абе общо взето всичко ......
Смених колянов вал,бутала,сегменти,лагери и всичко без ГЛАВАТА.Даже не беше изкривена.Сега като разбра това какво ще кажеш пукат ли си главите от прегряване при положение че не беше прегряла а ступено всичко?Ако не вярваш ще ти донеса бутала да гледаш малко!Така че направи си извод колко са слаби главите им!(а целия проблем с стопяването на мотора дойде от голямо предварение на запалването,моя грешка сега ако исакаш можем да видим колко ти варви тераното и колко гори)Лека вечер от мен!
ЛОВЪТ Е НАУКА, А НЕ НАСЛУКА!

hunter
Мнения: 8
Регистриран: 04 окт 2012 23:08
ПОЛ: МЪЖ

Re: какво ви е мнението за витарата

Непрочетено мнение от hunter » 12 окт 2012 20:02

Благодаря на колегите които взеха участие за момента мисля, че дългата база на витарата ще ми е по добре с 1.6 16v мотора, защото на ден въртя по 50 километра минимум и в момента съм дизел и при 6 разход пак ми опъва джоба. Окачването как е на джипа.

Потребителски аватар
jimito
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 573
Регистриран: 28 ное 2011 00:07
ПОЛ: МЪЖ
МПС: SUZUKI VITARA
Местоположение: Карнобат

Re: какво ви е мнението за витарата

Непрочетено мнение от jimito » 13 окт 2012 08:01

Окачването е като на лека кола , за 20 годишната си история съм сменил тампоните на носачите (по съвет на майстор по предници ,а се оказаха напълно здрави ) един шернирен болт (другия е оригиналния и е здрав) и два кормилни накрайника (единия беше здрав ама взех някакви ментета за по 15лв и смених двата ,за сега година държат )
http://sports.mymall.bg/account.php

ЗЛОБАТА НЯМА ПОЧИВЕН ДЕН !!!!
С-на Спас Драгоев Попов
М.Търново 1993г. Гранична полиция

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7516
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: какво ви е мнението за витарата

Непрочетено мнение от lubashki777 » 13 окт 2012 08:06

hunter написа:Благодаря на колегите които взеха участие за момента мисля, че дългата база на витарата ще ми е по добре с 1.6 16v мотора, защото на ден въртя по 50 километра минимум и в момента съм дизел и при 6 разход пак ми опъва джоба. Окачването как е на джипа.
Дълга бензинова Витара/дори и 16v/,няма да ти падне под 12-13гас градско/това според мен де/.За 8v знам,че горят и още малко нагоре,ама там и мощността на мотора е по-малка.Та разхода ще ти е аналогичен с цитирания от теб 6л/дизел...
Разбира се...ако си купиш дизелова тия 6/100 ще ги сънуваш!
Окачването отзад е цял мост/като цяло в задната част проблеми почти никакви/,а отпред е на активно окачване/носачи,шарнири и т.н./Предната част е по-слабата/като на всички джипове с активно окачване отпред/,но ако не се издевателства си кара безпроблемно по много хиляди километри.Части по предното окачване се намират и то на добри цени,така че при добре подбран екземпляр скоро няма да се налага да сменяш нищо,а в последствие има алтернативи на оригиналните части от Сузуки,които са си цифра...
SaTaNaTa_83_stz написа:Любо не искам да се караме ..... последно пиша в тази тема!Както значт някой от тук когато поставих турбото на Витарата на петия ден всичко беше мармалад с мотора.Всичките бутала бяха стопени и 2 от тях счупени.Повлекли всички лагери на коляновия вал абе общо взето всичко ......
Смених колянов вал,бутала,сегменти,лагери и всичко без ГЛАВАТА.Даже не беше изкривена.Сега като разбра това какво ще кажеш пукат ли си главите от прегряване при положение че не беше прегряла а ступено всичко?Ако не вярваш ще ти донеса бутала да гледаш малко!Така че направи си извод колко са слаби главите им!(а целия проблем с стопяването на мотора дойде от голямо предварение на запалването,моя грешка сега ако исакаш можем да видим колко ти варви тераното и колко гори)Лека вечер от мен!
Не бе...не е за каране работата...а и аз не съм имал предвид такова нещо!!!
Просто си говорим и обсъждаме...аз това знам,ти си изпитал на гърба си еди какво си...Всъщност някъде по средата е истината най-вероятно.
П.П.За разликата във вървенето и горенето с Тераното няма какво да гледаме...това са много различни автомобили.Първо Тераното е дизелово и второ е много по-тежко от Витарата.
Ставаше въпрос ,че един лек автомобил обикновено гори доста по-малко от един джип...дори и от Витара/камо ли за някой по-голям и по-тежък/
Поздрави!
NISSAN FOREVER!!!

tef4o
Мнения: 2
Регистриран: 06 юни 2011 00:38
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Витара

Re: какво ви е мнението за витарата

Непрочетено мнение от tef4o » 13 окт 2012 09:29

hunter написа:Благодаря на колегите които взеха участие за момента мисля, че дългата база на витарата ще ми е по добре с 1.6 16v мотора, защото на ден въртя по 50 километра минимум и в момента съм дизел и при 6 разход пак ми опъва джоба. Окачването как е на джипа.
Ако ще возиш само себе си, все тая дълга или къса, даже късата е с леко предимство от към място за паркиране. Ако ще возиш повече от един човек достатъчно често - забрави за късата база. Ако ще качваш багаж - май пак забравяш късата.

Разхода на гориво - къса, дълга ... все тая. Всичко зависи от три неща - колко ти е тежка подметката на дясната обувка, колко ще ти е кадърен газаджията (ако гониш някаква икономия от гориво - това е най-смисления вариант) и доколко Витарката ще остане в заводския си вид :)

При що-годе кадърен монтаж и настройка на газовата и що-годе разумно каране, без въртене на гуми и рязкане по сфетофарите - примерно 9 на дълго, 10-11 градско, това на газ. +/- литър.
Офроуд - божа работа, стигал съм и до 20/100, но там по принцип сметките са други и не зависят чак толкова от марката и модела :)

За основно гориво за мен лично най-добре е пропан-бутана - спокойно може да сложиш 36-40 литрова бутилка, в комплект с 12-15 литра бензинов резервоар (схемата и на двете бази е отработена и проверена), което ти дава достатъчен запас от самостоятелен ход, а като се ковнеш в калчицата това си е от значение, вярвай ми.
Освен това не ти заема никакво място в купето, а при доволно ограниченото пространство на Витарата и това е важно.

Окачването - дългата вози малко по-приятно, като здравина - май все тая, зависи основно пак от фактора десен крак и доколко е бил мундар предишния собственик, но даже и да има някакъв проблем, се оправя лесно и бързо и сравнително евтино.
Не говоря за 6цилиндровите, там окачването е друго и ....ммммм... малко по-скъпо.

Спирачките на 16 клапановите са по-добри. Даже доста по-добри, а ако обичаш да се юркаш по пътища с много завои, това си е от значение.

Както каза и колегата по-горе, главите на 16 клапановите се пукат от мундарлък. В тази връзка - данните за клапаните в Аутодата НЕ са съвсем верни! Ако се наложи да пипаш по мотора, чети повечко или питай, че стават грешки. Не фатални, но все пак.

Ако джипката ще се използува основно за градска кола и много ряко извън пътя - взимай с автоматични хъбове. Ако излизането "в къра" ще е по-често от "много рядко" - търси ръчни, може и после да се сменят. От екземпляри с "капачки" (постоянно зацепени полуоски) бягай или се подготви за смяна на карета. Нищо драстично, разбира се, но все пак са едни пари допълнително.

Ако се решиш на къса база, личната ми препоръка е да се заглеждаш по екземпляри с по-"големия" диф - 5.125.

Последно - ако вземеш екземпляр с LSD - първо иска малко по-специално масло на задния диф и второ - иска малко привикване! Голям кеф е (поне за мен), но без привичка може да е изненадващо на моменти :)
Успех!

Потребителски аватар
jimito
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 573
Регистриран: 28 ное 2011 00:07
ПОЛ: МЪЖ
МПС: SUZUKI VITARA
Местоположение: Карнобат

Re: какво ви е мнението за витарата

Непрочетено мнение от jimito » 13 окт 2012 21:02

За последно което писа Стефчо, ЛСД си беше бая емоцията докато му свикна
http://sports.mymall.bg/account.php

ЗЛОБАТА НЯМА ПОЧИВЕН ДЕН !!!!
С-на Спас Драгоев Попов
М.Търново 1993г. Гранична полиция

hunter
Мнения: 8
Регистриран: 04 окт 2012 23:08
ПОЛ: МЪЖ

Re: какво ви е мнението за витарата

Непрочетено мнение от hunter » 14 окт 2012 00:16

Благодаря ви за мненията

djipa
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 292
Регистриран: 10 яну 2012 21:44
ПОЛ: мъж

Re: какво ви е мнението за витарата

Непрочетено мнение от djipa » 15 окт 2012 14:04

Любо стига бе човек,ако ти кажеш че алтернативите на Витарата са цифра.....та дори оригиналните на Витарата са по евтини от твоите алтернативи за Тераното,може да се обзаложим за което.

Отговори

Върни се в “ПРЕДСТАВЯНЕ И СРАВНЕНИЕ НА МАРКИТЕ ДЖИПОВЕ И ТЯХНОТО ОБОРУДВАНЕ”