Страница 1 от 1

ИСТОРИЯ НА NISSAN TERRANO!

Публикувано: 23 сеп 2012 15:00
от lubashki777
Здравейте приятели.Като горд собственик на Нисан Терано,реших да направя една тема за историята на машината.Мисля,че освен на собствениците на тази чудесна джипка,информацията ще е интересна за всички.
Приятно четене.

Първото поколение компактен всъдеход Нисан Терано WD21 , влезе в продажба през август 1986.

Изображение

Първоначално модела се произвежда, както в Япония,така и в Америка, където той е известен под името на Nissan Pathfinder .

Изображение

Изображение

В началото,той се предлага само с три врати, а чак през 1990 г. в продажба се пуска и такъв с пет врати.
Интересното е, че дължината на три и петвратия модел е същата (2,650 mm), поради което са технически идентични. Модела с три врати, частично е унифициран и с производството на 1,0 тон пикапи Navara с кабина и половина и такива с двойна кабина ( King-Size ).

Версията с пет врати местата на задните дръжки на вратите са уникални за времето си, замаскирани на профила на задните врати.

Изображение

Пет места ,с четири задвижващи колела на превозното средство, на рама с висока якост, с двустепенна предавателна кутия и блокиране на задния диференциал е в съответствие дори със съвременните представи за джипове.

Предният мост е снабден с автоматични хъбове вградени в главините на колелата, така че преминаването към задно задвижване не отнема много време и може да спести много гориво. Окачването е на две нива като твърдост:
Спорт и Комфорт.

Интериорния дизайн е ергономичен, без излишни украшения . Арматурното табло е с вид на типичен японски за средата на 80-те, правоъгълен стил.

Изображение

Сервоусилвателя на волана е много лек, и стабилността на магистралата е много добра,като може да се поддържа висока скорост при всякакви метеорологични условия .. Все пак, разбира се не може да се сравнява с един лек автомобил.
Багажника е достатъчно просторен - 425-1550л.
В различни периоди от 1986 г. насам, Nissan Terrano е оборудван с различни двигатели.

Изображение

Z24 - бензин, 4-цилиндров двигател с работен обем от 2.4 литра и 103 к.с., с ангренажна верига/колянов-разпределителен вал/ и с по две свещи на цилинд.На европейския пазар се появява модел с моно инжекция ,а в САЩ и други страни се срещали и бензинови версии с леко променена системата за запалване.

През 88-година започва производството на бензин, шест-цилиндров 3,0-литра-VG30. Първите мотори са били с моноинжекционно впръскване и мощност на двигателя 130 к.с. С въвеждането на пълната инжекция след 1990г., към мотора са добавени още 18 к.с. Нисан Терано се произвежда и с дизелов двигател с турбокомпресор TD27T с обем от 2.7 литра и 99 к.с., много надежден и модерен за времето си мотор,а за за пазара на трети страни и Япония ,Нисан пуска своя версия на нетурбинирания TD27.
Американската версия на Нисан Терано от средата на 90-те години.

Изображение



През 1993 г. в семейството се депозира Terrano II . Новия модел /съвместна разработка с компанията Ford/,
Nissan създаде в технологичния си център в Барселона (Испания), както и двойника му - Ford Maverick . Първите машини са принадлежали към модерния клас в началото на 90-те години ,на компактните SUV автомобили , но Terrano II е предназначен изключително за Европа и не намира широко разпространение по света. Дизайнът на автомобила е проектиран от белгийския стилист Ален Блоне .

Изображение

Terrano II -като достатъчно висока машина, тя има своите предимства: голям салон с високи тавани и голяма площ на стъклото. За съжаление високото задно стъкло комбинирано с резервната гума стояща на задната врата,води до по-затруднено виждане,особено при паркиране назад. Салона обаче отговаря на всички принципи на ергономията и липсата на кожа и други екстри като ел. пакет правят джипа да е на ниска цена. Добрата шумоизолация на салона позволява да не се напрягате да слушате музика със скорост до 130-140 km / h. Базова конфигурация на тези модели не е богата: хидроусилвател на волана, централно заключване, електрически огледала.
Terrano II 1993-1995 Модел година има само две възможности за редови 4-цилиндров агрегат. Първият от тях - турбо дизелов 2.7 литра и 99 к.с., а вторият - 12-клапанов двигател 2.4 литра и 124 к.с. Моторите се характеризират-висок въртящ момент на дизела и по-икономичен, но с бензинов агрегат джипа е по-бърз въпреки,че трябва да се натиска до 4,5-5 хиляди оборота. На Terrano II до 1995 г. се монтира изключително механична петстепенна скоростна кутия, с много добра надеждност.


Следващата редизайн Terrano е през 1996 г.

През юли 1996 г. колата отново претърпя промени . Основно фейст лифта се отнася дизайна на предната част - правоъгълните фарове са заменени с кръгли,калниците също претърпяват лека промяна.

Изображение

Промяна претърпява и предната броня,като тя започва да се произвежда и в цвета на купето.
На 2.7-литровия турбо дизелов двигател му се добавя интерколер и електронно впръскване на горивото, така че неговия капацитет се е увеличава от 100 до 125 к.с.
На 2,4-литровия бензинов двигател на моделите с три врати, мотора му е с мощност 116 к.с., но за дългата база с пет врати агрегата вече е - 118 к.с.
В стандартното оборудване са включени въздушна възглавница за водача и електронно устройство против кражба. ABS като опция.

През 1999 г. във Франкфурт се представя нов подобрен модел . В предната час има вече нова решетка на радиатора и по-мощна броня,. Фарове с подобрена са с доста подобрена осветяемост и са сглобени в един единствен елемент (на светлинния лъч светлината е с 40% по-голям, и "обхвата" се е увеличил с 22%).
Задната броня е по-ниска и широка, и е оборудвана с нови спирачни и задни светлини.

Изображение

Основата на силовата конструкция на Terrano II е рамата. Окачването на Terrano II има къс ход ,но за придвижване оф-роуд максимално строго е регулирано, че когато машината се движи по един сложен терен , да се избегне удар по купето/разбира се в рамките на заводския вид на автомобила.
Нови амортисьори, пълни с газ, които имат положително влияние върху комфорта и гуми 235/75 R15 заменят 16-цоловите- 235/70 R16. При нормално придвижване в режим "Транспорт" - задните колела са задвижващи .При нужда само с издърпване на лоста в режим 4х4, се включва предната ос (тази операция се препоръчва при скорост до 40 km / h),и машината минава в режим на висока проходимост!

Напълно обновен интериор. Пълен комплект със собствени имена: елегантност, лукс, Sport и Comfort. Comfort - скромно оборудване и Elegance - луксозни аксесоари . Някои компоненти от оборудването включват аудио система с шест високоговорителя.Масово моделите се предлагат в комплектовка с климатик,ABS,въздушни възглавници за водача и пътника до него и ел.пакет.

Изображение

От 1999 г. , Nissan Terrano II се произвежда и с автоматична трансмисия. Както и преди, моделът се предлага с 116 к.с., четири-цилиндров бензинов двигател и с четири-цилиндров турбодизел с мощност 125 к.с.. В Европа, по-популярен и предпочитан е дизеловия вариант на Terrano II (в допълнение...само дизеловите автомобили са оборудвани с автоматични кутии).
Nissan Terrano II е победител на рали "Гренада-Дакар" през 1999 г., в дизеловия клас DI.

Следва продължение....

Re: История на Нисан Терано!

Публикувано: 23 сеп 2012 15:03
от lubashki777
Есента на 2002г. се състоя поредната промяна на Terrano II.

Изображение

Обновения външен вид и интериор, мощния турбодизелов мотор с директно впръскване с обем 3.0л., прекрасно доказал се на по-големия му брат Nissan Patrol GR, и подобренията в набора на средства за безопасност, правят Нисан Терано идеалния многофункционален семеен всъдеход.

Изображение

Външния вид на модернизирания всъдеход,подчертава неговия агресивен характер.
Основното изменение във външния вид е дизайна на предния капак с новия въздухоуловител за интерколера създаден специално за новия двигател с обем 3.0л. Този дизайн от една страна подчертава индивидуалността на Тераното, а от друга отразява стила на всички машини в класа всъдеходи на Нисан.
Нисан раширяват и цветовата гама на с още четири допълнителни цвята.
Салона също претърпява малка промяна: корите на вратите вече с нов дизайн...

Изображение

...промяна претърпява и конзолата с уредите ,а също и се усъвършенства формата на седалките.Благодарение на новите материали,които се използват търпи промяна и външния вид на централната конзола и панела с приборите. Всички прибори са разположени в границите на 30 градуса от погледа на водача,като това позволява лесно да се в неговото полезрение.
Водача и предния пътник навярно оценяват преимуществото на новата форма на седалките, предната долна част на седалките която е увеличена с 25мм. на дължина и промените във формата на подглавника правят пътуването доста по-удобно и приятно.Високото положение на шофьорската седалка обезпечава една много добра видимост.Багажното отделение се покрива с тънка щора,но тя е изработена от много здрав материал позволяващ поставяне на багаж върху нея с тегло до 5кг.
Освен това, за поддържане на оптимална температура в салона е усъвършенствана климатичната инсталация. В зависимост от комплектацията на автомобила в допълнение към аудио систама с 6-колонки,на централната конзола се монтира компкат-диск.
Появата на новия турбодизелов двигате с обем 3,0 л. наред с вече широко разпространения турбодизел с обем 2.7л.и бензиновия вариантс обем 2.4л.,значително подобряват позициите на Нисан в класа на пълноприводните автомобили.
На машините с 3,0 литровия турбодизелов двигател се слага 5-степенна механична скоростна кутия и 4-ри степенна автоматична,която има блокировка на на хидротрансформатора на голяма предавка за по-голяма икономия на гориво на дълъг път.

През 2004г. на руския пазар се появява Нисан Терано 2 адаптиран за експоатация в условията на големи температурни разлики. Появяват се измения във външния и вътрешния вид на машината.
Монтират се вече 17 цолови алуминиеви джанти и се появяват още три нови цвята на купето.

Изображение

Новия интериор на Терано 2 след 2004г. и изпълнен основно в тъмно -сиви тонове.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

В версията Luxury се появява централна конзола от титан,...

Изображение

... а във версия Elegance възможни варианти са обкантване на външната страна на седалките с перфорирана черна кожа.

Изображение

Заедно с това в комплектацията се включва и сгъваеми масички за задните пътници ,стоящи на гърба на предните седалки.

Изображение

Високото ниво на комфорт особено на водача и пътника до него позволяват на Нисан Терано 2 да стане лидер в продажбите на определен дял от пазара.

Изображение

Последния модел е от 2008 год.

През 2008г.се ознаменува пълна промяна на модела.Промяната във външния вид на машината е почти на 100%.


Изображение
Също така се започва монтаж и на новия V8 двигател,заимстван от Нисан Титан.
Това е и последната промяна на Нисан Терано....

Поздрави на всички!

П.П.Използвани материали от:
Nissan Off Road-Всероссийский клуб любителей и владельцев внедорожников Nissan.

П.П.П.Тъй като се наложи да преведа от руски почти целия материал/преводача на чичко Гугъл от руски не става за нищо :idea: /,а и в текста добавих доста неща от себе си ,вмъквайки ги на определени места,се извинявам ако има някоя неточност при превода или някакво недоглеждане !