Джиповете и страничен наклон

СНИМКИ НА ДЖИПКИТЕ И ОБОРУДВАНЕТО ИМ
Потребителски аватар
koko_s
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 642
Регистриран: 29 май 2010 12:34
ime: Калоян Тотев
ПОЛ: МЪЖ
МПС: УАЗ-469
Местоположение: Стара Загора

Джиповете и страничен наклон

Непрочетено мнение от koko_s » 10 май 2011 18:47

Я кажете как се държат вашите джипове на страничен наклон максимални градуси по книга и т.н.
незнам още не съм свикнал ли но на страничен наклон изтръпвам целия .
В гората книги няма,кара се на усет,ако интуицията ти подсказва че наклона е прекомерен,последва осигурване с въжета,геройствата често завършват фатално,затва с обратните наклони се внимава,и се вземат предварителни мерки за преодоляването им,джанти с отрицателно ЕТ,фланци,не рядко и комбинация между двете.....

Потребителски аватар
горския
Модератор
Мнения: 3061
Регистриран: 05 фев 2008 00:15
Skype: bistra_121212
ПОЛ: МЪЖ
МПС: W210 2.9TDI
Мазда B 2500 4х4 пикап
Местоположение: Раднево Ст.Загора

Re: Джиповете и страничен наклон

Непрочетено мнение от горския » 10 май 2011 19:00

koko_s написа:Я кажете как се държат вашите джипове на страничен наклон максимални градуси по книга и т.н.
незнам още не съм свикнал ли но на страничен наклон изтръпвам целия .

То си е за изтръпване! :) Но пикапа се държи много по добре на страничен наклон от нормален джип!Центъра му е ниско! :)
Вече остаряхме за да работим,а твърде млади сме за да умираме,значи е време за пътешествия!

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Джиповете и страничен наклон

Непрочетено мнение от STEF BMW » 10 май 2011 19:40

"Тойотата" се хлъзга яката!Много пъти съм си мислил, че всичко идва от гумите, ама не е така!
На книга е, като да завършиш висше образование, ама да не си практикувал наученото ... или нещо като деюре-дефакто!... :yes:
Поздрави.

Потребителски аватар
belata
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 3181
Регистриран: 05 фев 2008 21:49
ime: MUD ANGELS-STZ
Skype: belatatatatatatatatatatatat
ПОЛ: МЪЖ
МПС: TLC 70 Hybrid
Nissan Patrol Safary
Местоположение: Зарата

Re: Джиповете и страничен наклон

Непрочетено мнение от belata » 10 май 2011 20:45

За гората книги няма,кара се на усет,и по интуиция.Не рядко героиствата завършват с фатален край,за това се извършва осигуряване странично с въжета.Когато джип се подготвя за преодоляване на екстремни препядствия,се подготвя предварително с джанти с обратен офсет или фланци,не рядко и кобинация между двете,като гаранция никога няма,някои джипки са предразположени към обръщане с високия си център на тежеста или неправилно разпределен баланс на екстрите и пасажерите,разбира се когато си познаваш машината,знаеш и качествата и,но това идва с много опит и практически умения....като гаранция против преобръщане никога няма,просто факторите които влиаят на това са редица.......
http://www.offroad-bulgaria.com/forumdisplay.php?f=679
Радиолюбителска позивна "LZ1BEL"
0888827481(виваком)

Потребителски аватар
marinhaker
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 4361
Регистриран: 04 фев 2008 22:15
ime: Марин Стоянов
Skype: MARINHAKER
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota 3000td 1KZT
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Джиповете и страничен наклон

Непрочетено мнение от marinhaker » 10 май 2011 21:01

Белов ти е отговорил точно на въпроса, много зависи как е подготвен джипа. Всяко едно допълнително нещо в автомобила е фактор за промяната на центъра на тежестта, пример: на 4-рънъра резервната гума е разположена ниско долу под купето (Японеца е сметнал,че там е най добре), други я качват на багажника горе-разликата в центъра на тежестта е очебийна. При единият вариант джипа ще понесе много по голям ъгъл от колкото другия когато гумата е качена горе!!
Лично рънъра е с ниско разположен център на тежестта идва от по ниското купе за разлика от другите модели.
Ето тук има написано малко
viewtopic.php?f=36&t=161
ГОСПОД, СЪЗДАДЕ СВЕТА - "КОЛТ", ГО ПОДРЕДИ!
"В този мошенически и кървав век/ сред този народ от света и от Бога отлъчен/ ако срещнеш честен човек - убий го да не се мъчи!" - Стефан Цанев.
"Демокрацията и плурализмът дават на всички граждани правото да говорят каквото им падне и да оспорват всичко. Стига да не е мнението на някой дебел господин, излизащ от черен мерцедес, с черни очила и обграден от сонм от ангели с вратове като стволовете на шейсетгодишни букове в основата. Българите не обичат да противоречат на такива хора, по-скоро се съгласяват за всичко с тях." - Калин Терзийски

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7516
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Джиповете и страничен наклон

Непрочетено мнение от lubashki777 » 11 май 2011 07:32

STEF BMW написа:"Тойотата" се хлъзга яката!Много пъти съм си мислил, че всичко идва от гумите, ама не е така!
На книга е, като да завършиш висше образование, ама да не си практикувал наученото ... или нещо като деюре-дефакто!... :yes:
Поздрави.
Тук според мен се смесват две работи....
Хлъзгането на страничен наклон си е точно заради гумите.Принципно всичко идва от съотношението килограми на джипа и праг на килограми които може да издържи триенето на гумата.Когато си много тежък,а караш с по-калпави гуми/примерно стари с износени или особено втвърдени грайфери/,няма как гумите да ти издържат тежеста и...гравитацията надвива силите на триене и следва....хлъзгане.Така че според мен основния проблем за страничното пързаляне е точно в съотношението килограми на джипа и качеството и типа на гумата.Разбира се мога смело да твърдя,че няма такива гуми които да не пързалят на силни странични наклони,но....има доста разлика в отделните случаи.
А преобръщането е една съвсем друга бира...Там нещата опират основно до междуосното растояние и разпределянето на центъра на тежестта.Както и Белата е писал....лечението е обикновено с минусови джанти,фланци,но според мен си остава рашаващ най-вече човешкия фактор.Шофьора трябва да има усета,да познава машината си и най-вече....да го слуша главата,защото...."като се обърне колата,пътища много"....!!!!
П.П.Коко....не познавам някой/пък бил той и най-пекания джипар/,който ДА НЕ ГО Е СТРАХ от страничния наклон.Господ ни е дал биологичен уред и страха всъщност идва с пълна сила доста преди реалната опасност от обръщане ;) !!!
NISSAN FOREVER!!!

Потребителски аватар
koko_s
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 642
Регистриран: 29 май 2010 12:34
ime: Калоян Тотев
ПОЛ: МЪЖ
МПС: УАЗ-469
Местоположение: Стара Загора

Re: Джиповете и страничен наклон

Непрочетено мнение от koko_s » 11 май 2011 09:01

За последното си прав ,че страха идва по рано .А как да подобря центъра на тежеста всичко тежко е на пода джантите ще ги обърна ами като направя една вътрешна клетка пак се вдига центъра на тежеста но поне ще си предпазен при преобръщане .
Мерси на отзовалите се .

Потребителски аватар
STEF BMW
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 5041
Регистриран: 04 фев 2008 23:22
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Джиповете и страничен наклон

Непрочетено мнение от STEF BMW » 11 май 2011 19:09

Коко, каквото и да направиш с джипа все ще се хлъзга на страничен наклон особено в кал и напоена с вода почва ... което е пак кал така, че ...
И вериги да монтираш, клетка да сложиш, нови гуми, резервната да я преместиш или центъра да "центрираш" ... все тая, като се замажат става пързалка и нищо не помага, ... или с две думи винаги имай едно на ум и винаги, ама винаги с повишено внимание и не на последно място при такъв терен самочувствието и гордостта могат да изиграят лоша шега на всеки ... опазил ни господ!
Поздрави.

Потребителски аватар
koko_s
БAШ ОФРОУДЪР
Мнения: 642
Регистриран: 29 май 2010 12:34
ime: Калоян Тотев
ПОЛ: МЪЖ
МПС: УАЗ-469
Местоположение: Стара Загора

Re: Джиповете и страничен наклон

Непрочетено мнение от koko_s » 12 май 2011 09:11

Значи има предимство като ме е страх отрано ?

Потребителски аватар
lubashki777
Модератор
Мнения: 7516
Регистриран: 06 фев 2008 13:29
ПОЛ: МЪЖ
Местоположение: Стара Загора

Re: Джиповете и страничен наклон

Непрочетено мнение от lubashki777 » 12 май 2011 09:14

koko_s написа:Значи има предимство като ме е страх отрано ?
Само глупаците НЕ ги е страх....Не се притеснявай за това,всички ни е страх ;)
NISSAN FOREVER!!!

Отговори

Върни се в “ПРЕДСТАВЯНЕ И СРАВНЕНИЕ НА МАРКИТЕ ДЖИПОВЕ И ТЯХНОТО ОБОРУДВАНЕ”