Дата и час: 13 Дек 2018 05:55




 Страница 4 от 8 [ 118 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 15 Мар 2018 12:17 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
В Стара Загора съм, времето е истинска пролет, демек идеално за моторене. И започнах да си преглеждам списъка какво съм запланувал да правя по "мръсницата" :)
Почти всички, които карат Caponord или друг модел с V990, знаят за "проблема" с неутралната. Не е точно проблем, но като се спре на светофар и се започва едно нагоре-надолу с лостчето, докато се уцели на N. Особено на студен двигател. От доста години съм чел за един фикс, който подобрява много нещата, но все съм го оставял настрани и съм предпочитал да не си губя времето, а да карам. Тази година ще го пробвам.

Става въпрос за следното. Има едно нещо, не зная как се казва на български - дюза, или нещо такова. На английски е "jet", използва се в карбураторите на моторите:

Изображение

При нашия двигател, тази дюзичка облива с малко масло дисковете на съединителя. Стандартно Caponord-a излиза с jet60, размер на дюзичката 0.6. В различните години (според сервизните каталози) Aprilia монтират дюзи с два различни размера - 0.4 и 0.6.

Изображение

Според форумите обаче, никой не е намерил 0.4 на мотора си :D Идеята е, да се сложи по-малка "дюзичка" и да се елиминира "приплъзване" на дисковете на съединителя и елиминиране на проблема с неутралната. Който го е направил, казва че се е родил с борбата за N по светофарите. Оригиналната част от Aprilia е скъпа, като за такава "пишчица". Малко рисърч в нета и намерих, че това са дюзи Bing/Keihin. Имат щампа отстрани: 40 означава 0.4, 60 - 0.6. В България не зная къде да ги намеря, затова още малко рисърч и в Англия излязоха на прилична цена - 11600.40 е нашия. Мисля да поръчам тези дни, ако някой иска да се включи, с радост ще му помогна с поръчката/доставката. Или ако знае къде в България могат да се намерят, да казва, за да не чакам 2-3 седмици.

Къде се намира тая джаджа на моторите ни? Ами ей тук - под помпата на съединителя и над капачката на масления филтър:
Изображение

зад оградения на горната снимка болт:
Изображение

ето го в леглото си, след развиването на болта:
Изображение

Главата на самия jet е за права отвертка, но отвертката трябва да пасва абсолютно точно, защото иначе главата се замазва (от месинг е). След развиването,"jet"-а излизал много трудно от леглото си. Хитрината е да се "чукне" леко стартера и налягането го изплюва с мъничко масло. Иначе масло почти не изтича.

ето го изваден:
Изображение

Като го направя "мод"-а, ще докладвам за резултата.

Поздрави,
Иво

ПП: Всички снимки и инфо съм извадил от нета, не са мои.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 16 Мар 2018 21:09 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5018
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
По нашенски му викат "жигльор"! Дали е въздушен или бензинов е друг въпроса. Смятам, че ако резбата и дълбочината на "джиджавката" е като тези които се монтират на карбовете, може да се намери и в БГ.
п.п. още утре ще проверя там където знам, че имат всякакви размери и ще пиша! Цената е бели стотинки.
Поздрави.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 22 Мар 2018 19:40 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5018
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Източих маслото в утайника на филтърната кутия от, която излезе около 20гр. :no: Очаквах повече ... :yes:
Следва масло в двигателя и маслен филтър.
Поздрави.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 24 Мар 2018 23:33 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
STEF BMW написа:
Следва масло в двигателя и маслен филтър.
Стефко, може и да си погледнал сервизните мануали, които ти оставих, но да ти кажа пак :) Маслото се източва от три места - болта на картера, масления филтър и има още един метален филтър на самия картер, който е като метална цедка. Болта на картера е с залепено магнитче на него да обира стружките. Сменял съм го с афтър маркет, защото оригинлания болт е мек и замазва главата, ако е пренатегнат. Този последния, металния филтър, му дават да се почиства много рядко. Аз когато съм искал да ми го отвият, майсторите са ми казвали, че не могат да го развият и ги е страх да не направят бели по самия картер. Та да знаеш... Дават му да събере 4.5 литра масло, ако се източи много добре. Аз обикновено си взимам една туба от 4 литра масло и сменям. Обикновено ми стига и показва на средата. Ако е по-малко си купувам още 1л шише и доливам много малко - 100-ина грама. С 4.5 литра винаги се препълва яко!

Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 25 Мар 2018 17:19 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5018
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
pegasoto написа:
STEF BMW написа:
Следва масло в двигателя и маслен филтър.
Стефко, може и да си погледнал сервизните мануали, които ти оставих, но да ти кажа пак :) Маслото се източва от три места - болта на картера, масления филтър и има още един метален филтър на самия картер, който е като метална цедка. Болта на картера е с залепено магнитче на него да обира стружките. Сменял съм го с афтър маркет, защото оригинлания болт е мек и замазва главата, ако е пренатегнат. Този последния, металния филтър, му дават да се почиства много рядко. Аз когато съм искал да ми го отвият, майсторите са ми казвали, че не могат да го развият и ги е страх да не направят бели по самия картер. Та да знаеш... Дават му да събере 4.5 литра масло, ако се източи много добре. Аз обикновено си взимам една туба от 4 литра масло и сменям. Обикновено ми стига и показва на средата. Ако е по-малко си купувам още 1л шише и доливам много малко - 100-ина грама. С 4.5 литра винаги се препълва яко!

Поздрави,
Иво

Да Иво, с всичко съм се съобразил!
Сложих "Мотул 15w50" и след изпразване на 4лт. туба, аха да излезе от гърлото на маслосъдържателя. Завих капачката и запалих мотора, помпите смъкнаха нивото и долях точно 500мл. още. Сега е в графа макс!
Филтъра е "Хифло" с клапан.
Днес пак го припалих и се оглеждах за течове. За сега е ОК!
Благодаря за съветите. :friends:
Поздрави.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 25 Мар 2018 20:08 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Щом си сложил Motul, кажи чукането как е? :)


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 26 Мар 2018 07:56 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5018
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
pegasoto написа:
Щом си сложил Motul, кажи чукането как е? :)

Да точно тази бе причината да пробвам с друга марка масло. Мотора работи само на място и не е загряван до работна температура, но сякаш една идея по добре. Ще покарам и ще пиша.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 01 Апр 2018 12:46 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
STEF BMW написа:
pegasoto написа:
Щом си сложил Motul, кажи чукането как е? :)

Да точно тази бе причината да пробвам с друга марка масло. Мотора работи само на място и не е загряван до работна температура, но сякаш една идея по добре. Ще покарам и ще пиша.
Вчера си откривал сезона и си навъртял едни километри :) Кажи за маслото и клапаните. Това ме човърка :-)


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 02 Апр 2018 08:30 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5018
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
pegasoto написа:
STEF BMW написа:
pegasoto написа:
Щом си сложил Motul, кажи чукането как е? :)

Да точно тази бе причината да пробвам с друга марка масло. Мотора работи само на място и не е загряван до работна температура, но сякаш една идея по добре. Ще покарам и ще пиша.
Вчера си откривал сезона и си навъртял едни километри :) Кажи за маслото и клапаните. Това ме човърка :-)

Към момента няма никакви странични шумове. На моменти мачках здраво, като не спирах да се услушвам. При всяко спиране търсих евентуален теч на масло или антифриз .... не открих такъв.НО предната гума нещо не е наред, едно че вие и друго на 40 км. волана мърда в ляво и дясно. Това не ме кефи и ще взема мерки.
п.п. защо клапаните бяха в запитването ти?
Поздрави.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 02 Апр 2018 13:11 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Ами защото още като го купуваше мотора се притесняваше от това чукане, което си звучи точно като клапани. По една или друга причина, този двигател не харесва Castrol-ското масло. Радвам се, че със смяната на маслото всичко е наред - както ти и казах няколко пъти. Сипвай му Motul 5100 и мотора работи екстра с него.

Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 28 Апр 2018 17:08 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Имаме ли вече монтиран първият нефабричен жигльор на Caponord в България? ;)
Ако да, сподели отзиви!

Поздрави,
Иво


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 29 Апр 2018 19:17 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5018
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
pegasoto написа:
Имаме ли вече монтиран първият нефабричен жигльор на Caponord в България? ;)
Ако да, сподели отзиви!

Поздрави,
Иво

Не друже, не е монтиран още!Кът ми е времето пък и побръмчавам когато имам възможност. Току що се прибрах от нашето черноморие и доволно разтрих "ЕТВ"то! :yes:
При първа възможност монтирам и ще пиша подробно ...
Поздрави.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 19 Май 2018 23:08 

Регистриран на: 19 Май 2018 22:53
Мнения: 11
Местоположение: Dimitrovgrad
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Etv1000, X5
Здравейте, отскоро съм собственик на ETV1000 . Преди това имах Сузуки Др биг 800
Мотора съвсем случайно попадна в полезрението ми,
Търсех нещо 1000цц но не съжалявам, взех го 3200лв първа генерация с оригинални куфари. Снняколко забележки които отстраних реле регулатор и буксуващ съединител.
Предишния собственик е сменил бензиновите връзки, кафявите букси и разни други неща.
2003г е а има АБС, Фаровете са винаги включени, и има оплетка на спирачните маркучи.
Смених oil jet - a с 0.40 бих казал че има изветно подобрение със свободната...


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 20 Май 2018 20:26 
БAШ ОФРОУДЪР
Аватар

Регистриран на: 04 Фев 2008 23:22
Мнения: 5018
Местоположение: Стара Загора
ПОЛ: МЪЖ
Stan the man написа:
Здравейте, отскоро съм собственик на ETV1000 . Преди това имах Сузуки Др биг 800
Мотора съвсем случайно попадна в полезрението ми,
Търсех нещо 1000цц но не съжалявам, взех го 3200лв първа генерация с оригинални куфари. Снняколко забележки които отстраних реле регулатор и буксуващ съединител.
Предишния собственик е сменил бензиновите връзки, кафявите букси и разни други неща.
2003г е а има АБС, Фаровете са винаги включени, и има оплетка на спирачните маркучи.
Смених oil jet - a с 0.40 бих казал че има изветно подобрение със свободната...

Ами, честито! Добър избор!
Това в черевното и при мен и при Иво предстои, ама да видим кога!?
Поздрави.


Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Туристическо ендуро Aprilia ETV 1000 Caponord
Непрочетено мнениеПубликувано на: 20 Май 2018 21:09 
БAШ ОФРОУДЪР

Регистриран на: 23 Юли 2010 15:16
Мнения: 391
ПОЛ: МЪЖ
МПС: Toyota LC UZJ100
Stan the man написа:
Здравейте, отскоро съм собственик на ETV1000 . Преди това имах Сузуки Др биг 800
Мотора съвсем случайно попадна в полезрението ми,
Търсех нещо 1000цц но не съжалявам, взех го 3200лв първа генерация с оригинални куфари. Снняколко забележки които отстраних реле регулатор и буксуващ съединител.
Предишния собственик е сменил бензиновите връзки, кафявите букси и разни други неща.
2003г е а има АБС, Фаровете са винаги включени, и има оплетка на спирачните маркучи.
Смених oil jet - a с 0.40 бих казал че има изветно подобрение със свободната...
Честито за избора на мотор! Без снимки обаче, на нито дума не вярваме!


Offline
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 4 от 8 [ 118 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: